مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی خبر داد:

اجرای طرح حفاظت گونه های حیات وحش در آذربایجان شرقی

1400/07/22 - 16:04 - کد خبر: 52480 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از سیاست های اداره کل در راستای حفاظت و احیای گونه های در معرض تهدید خبر داد.

به گزارش نصر، حسن عباس نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: حدود 600 هزار هکتار از مساحت استان تحت مدیریت این اداره کل بوده که شامل 13 درصد از عرصه کل استان است و استان آذربایجان شرقی یکی از غنی ترین مناطق کشور از نظر تنوع زیستی به شمار می رود.
وی گفت:طرح های احیای گونه های مارال در ارسباران ، میش مرغ در قره قشلاق و اردک سر سفید در قوری گل در حال اجرا و پیگیری است.
وی افزود: این اداره کل در نظر دارد با همکاری بخش های علاقمند و در راستای مسئولیت های اجتماعی واحدهای مختلف حفاظت از گونه های حائز اهمیت نظیر سیاه خروس قفقازی گونه شاخص جانوری استان را نیز در دستور کار قرار دهد.
عباس نژاد گفت: از سوی دیگر حفاظت از برخی گونه های دارای اهمیت بین الملی نظیر غاز پیشانی سفید کوچک ، شوکا و پلنگ بصورت مداوم از سیاست های حفاظتی اداره کل می باشد که بصورت سالانه و مستمر پیگیری می گردد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی گفت: تنوع زیستگاهی و ارتفاعی در استان سبب گردیده است گونه های متنوعی از حیات در زیستگاههای جنگلی ، کوهستانی و بیابانی استان زیست کنند  که گونه بیابانی آهو در زیستگاههای تپه ماهوری شرق استان و گونه بسیار پر اهمیت جهانی نظیر میش مرغ اردک سرسفید، غاز پیشانی سفید کوچک ، عروس غاز و سایر گونه های تالابی که از اهمیت جهانی برخوردارند ، در زیستگاههای تالابی استان نظیر تالاب بین المللی  قوریگل و قره قشلاق قابل مشاهده اند.
انتهای پیام/
اجرای طرح حفاظت گونه های حیات وحش در آذربایجان شرقی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار