فرماندار تبریز؛

مصرف سوخت مازوت در تبریز باید کاهش یابد/ قانون هوای پاک مورد توجه دستگاه‌ها قرار گیرد

1400/07/22 - 14:07 - کد خبر: 52469 نسخه چاپی

نصر: فرماندار تبریز گفت: مصرف سوخت مازوت در تبریز باید کاهش یابد. وظیفه تمام دستگاه‌ها در قانون هوای پاک مشخص است.

به گزارش نصر، بهروز مهدوی، فرماندار تبریز در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای تبریز گفت: هیچ یک از دستگاه‌ها نباید نسبت به قانون هوای پاک بی‌توجه باشند و وظیفه‌ی تمام دستگاه‌ها در این قانون مشخص شده است.
وی خواستار برخورد جدی محیط زیست با واحدهای آلاینده شد و افزود: درصد آلودگی حاصل از مازوت بالا بوده و بخش قابل توجهی از آلودگی شهر تبریز ناشی از مصرف سوخت مازوت در نیروگاه حرارتی هست که باید تمام تلاش جهت تأمین سوخت پاک این نیروگاه انجام گیرد.
 فرماندار شهرستان تبریز با تأکید بر اینکه نباید در مراکز بزرگ جمعیتی از سوخت مازوت استفاده شود، گفت: ماشین‌آلات و خودروهای فرسوده، آلاینده و حتی ماشین‌آلات سنگین به راحتی داخل شهر تردد می‌کنند که قابل قبول نیست. در پایان این جلسه مقرر گردید:
به منظور افزایش استقبال از حمل و نقل عمومی، توسعه کمی و کیفی اتوبوس‌های درون شهری توسط سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری مورد توجه قرار گیرد.
در اجرای ماده ۱۳ قانون هوای پاک مدیریت نیروگاه حرارتی اقدامات و تمهیدات لازم را جهت کاهش آلایندگی آن مجموعه انجام دهد و در صورت عدم اقدام، سازمان حفاظت از محیط زیست اقدامات لازم قانونی را مد نظر قرار دهد.
انتهای پیام/
مصرف سوخت مازوت در تبریز باید کاهش یابد/ قانون هوای پاک مورد توجه دستگاه‌ها قرار گیرد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار