رییس مرکز بهداشت شهرستان زنجان؛

واکسیناسیون، شرط ورود دانش‌آموزان زنجانی به مدارس است

1400/07/22 - 11:51 - کد خبر: 52445 نسخه چاپی

نصر: رییس مرکز بهداشت شهرستان زنجان با اشاره به اینکه تاکنون ۵۵ درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله زنجانی واکسن کرونا دریافت کرده اند، گفت: هر چند اجباری در واکسیناسیون دانش آموزان نیست اما شرایط ورود به مدرسه این است که دانش آموزان واکسن کرونا را دریافت کنند و این موضوع اهمیت زیادی دارد.

به گزارش نصر، محمود حریری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار در خصوص وضعیت واکسیناسیون دانش آموزان زنجانی افزود: طی هفته جاری و بعد از دستور رییس جمهوری، مبنی بر هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی و آموزش و پرورش برای تکمیل واکسیناسیون دانش آموزان "متوسطه اول و دوم در سنین ۱۲ تا ۱۸ ساله " این مهم نیز در استان مورد توجه قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: بر این اساس این کار از اوایل هفته جاری و با هماهنگی لازم با مدیران آموزش و پرورش ناحیه یک، ۲ و زنجانرود در محل فرمانداری زنجان انجام و مقرر شد آموزش و پرورش استان از طریق مدیران مدارس با توجه به دسترسی به سامانه ها، اطلاع رسانی لازم را به دانش آموزان و اولیای آنها انجام دهد.
این مسوول ادامه داد: تا پایان هفته جاری پس از اعلام نیاز آموزش و پرورش و راه اندازی پایگاه واکسیناسیون، گروههای هدف می‌توانند با مراجعه به این مراکز واکسن خود را دریافت کنند.
وی اظهار داشت: از نیمه آبان امسال بحث حضوری بودن مدارس قطعی شده و بر این اساس وزارت آموزش و پرورش مکلف شده است قبل از آغاز، بصورت ضروری واکسیناسیون دانش آموزان را انجام دهد.
حریری با تاکید بر اینکه هر چند اجباری در واکسیناسیون دانش آموزان نیست اما شرایط ورود به مدرسه این است که دانش آموزان واکسن کرونا را دریافت کنند، افزود: در غیر این‌صورت از حضور آنان در کلاس درس بخاطر منفعت اجتماعی و جهت تامین سلامت سایر دانش آموزان ممانعت به عمل می‌آید.
رییس مرکز بهداشت شهرستان زنجان با بیان اینکه بطور قطع برای افرادی که در جامعه واکسن نمی زنند محدودیت هایی اعمال خواهد شد ادامه داد: برای این گروه سنی نیز چنین مساله ای وجود خواهد داشت، لذا توصیه می شود عموم مردم و دانش آموزان زنجانی که تاکنون موفق به واکسیناسیون نشده اند، با مراجعه به مراکز تجمیعی این مهم را به سرانجام برسانند.
وی ابراز امیدواری کرد، با هماهنگی انجام شده بین ۲ وزارتخانه، دانش آموزان باقیمانده زنجانی نیز نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند و در این میان دانش آموزانی که نوبت اول واکسن را دریافت کردند ماه آینده نیز دُز دوم را دریافت می کنند که با تحقق این مهم می توانند با ایمنی کامل در مدارس و کلاسهای درس حضور یابند.
انتهای پیام/
واکسیناسیون، شرط ورود دانش‌آموزان زنجانی به مدارس است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار