شهردار تبریز خبر داد:

صنعت ساختمان موتور محرکه اقتصادی در شهر

1400/07/21 - 16:09 - کد خبر: 52420 نسخه چاپی

نصر: شهردار کلانشهر تبریز گفت: صنعت ساختمان می‌تواند به عنوان موتور محرکه اقتصاد عمل کند و همان‌طور که تا امروز شاهد بوده‌ایم، هرگاه این صنعت رکودی داشته است، سایر بخش‌های اقتصادی نیز با رکود مواجه بوده‌اند.

به گزارش نصر، "عباس رنجبر" در نخستین اجلاس سازندگان و طراحان تبریز در ابتدا با اشاره به هویت هر شهر گفت: هویت شهری با سه عنصر انسان، رفتار و کالبد شهری شکل می گیرد.
وی ادامه داد: با وجود اینکه موضوع این اجلاس هویت شهری و تاثیر معماری در آن است اما لازم است به موضوع صنعت ساختمان در اقتصاد شهری نیز اشاره‌ای داشته باشیم.
وی افزود: صنعت ساختمان می‌تواند به عنوان موتور محرکه اقتصاد عمل کند و همان‌طور که تا امروز شاهد بوده‌ایم، هرگاه این صنعت رکودی داشته است، سایر بخش‌های اقتصادی نیز با رکود مواجه بوده‌اند.
شهردار تبریز با اشاره به نقش مستقیم این موضوع در زندگی شهروندان، گفت: بحث‌های ساخت و ساز، معماری و نما در کنار توجه به صنعت ساختمان، می‌تواند به رشد آن نیز کمک کند.
شهردار اظهار داشت: اگر معمار و یا طراح عشق و علاقه‌ای به کار نداشته و صرفا نگاه اقتصادی داشته باشد، نمی‌تواند طرحی در خور هویت شهری ارائه دهد چراکه انسان و رفتار او در قالب هویت شهری خود را نشان می‌دهد.
رنجبر با تاکید بر اینکه تعهد و وجدان کاری می‌تواند در طرح ارائه شده نمایان باشد، افزود: آنچه مسلم است، تاثیر احساس مسئولیت طراح و معمار نسبت به جامعه است که به‌خوبی می‌تواند در نتیجه کار موثر باشد.
شهردار تبریز خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم در رابطه با هویت شهری کار کنیم، لازم است در فرهنگ و نگاه و رفتار انسان‌ها تامل کنیم چراکه این نگاه ما را به سمت هویت شهری و ماندگاری آن هدایت خواهد کرد.
انتهای پیام/
صنعت ساختمان موتور محرکه اقتصادی در شهر محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار