خبر/

پوستر نخستین جشنواره فیلم نامه نویسی تبریز رونمایی شد/ تلاش برای ارتقای جایگاه سینمای آذربایجان

1398/08/09 - 12:34 - کد خبر: 5242 نسخه چاپی

نصر: با رونمایی از پوستر نخستین جشنواره فیلم نامه نویسی تبریز، گامی دیگر برای ارتقای جایگاه سینمای آذربایجان برداشته شد.

به گزارش نصر، یونس مقدم، رئیس هئیت مدیره انجمن سینماگران آذربایجان شرقی در آیین رونمایی از پوستر نخستین جشنواره فیلم نامه نویسی تبریز اعلام کرد: نخستین جشنواره فیلم نامه نویسی تبریز 12 و13 دی ماه سال جاری در این شهر برگزار می شود.
وی با بیان اینکه این جشنواره به صورت استانی بوده  و تمامی هنرمندان مقیم آذربایجان شرقی می توانند در آن شرکت کنند تصریح کرد: نخستین دوره جشنواره فیلم نامه نویسی تبریز در راستای تحقق فعالیت های فرهنگی و هنری و به منظور ارتقای سطح هنری با هدف ایجاد جریان سازی برای تولید و نیز توسعه و ترویج فیلم نامه نویسی به عنوان رشته پایه در امر فیلم سازی و زیر ساخت تولید فیلم برگزار می شود.

مقدم تصریح کرد: انجمن سینماگران استان آذربایجان شرقی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نخستین جشنواره فیلم نامه نویسی تبریز را برگزار می کند.

رئیس هئیت مدیره انجمن سینماگران استان در خصوص اهداف نخستین جشنواره فیلم نامه نویسی تبریز بیان کرد: توسعه و ترویج رشته فیلم نامه نویسی در جریان فیلم سازی، ایجاد حس رقابت نزد هنرمندان استان به مشور ارتقای سطح کمی و کیفی آثار هنری، ایجاد بستر مناسب در گردآوری آثار فاخر برای تولید و ترغیب هنرمندان برای اهمیت دادن به آثار مکتوب، ارج نهادن به هنرمندان خلاق و استعدادنو و اشاعه و توسعه ایده های ناب با موضعات فرهنگی مبنی بر ارزش های والا از جمله اهداف این رویداد مهم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه موضوعات این رویداد در چهار بخش آزاد، اقتباسی، ویژه و جنبی است گفت: بخش آزاد: شامل آثار ارسالی با موضوعات مختلف، بخش اقتباسی: شامل آثار برگرفته یا اقتباس شده از داستان هاو ادبیات ایران و جهان، بخش ویژه امل آثار ارسالی با موضوعات محوری (حمایت از کالای ایرانی، توجه به امر تولید و اشتغال زایی و کار آفرینی بومی، فرهنگ و اداب و رسوم استان آذربایجان شرقی، انقلاب اسلامی ایران، عفاف و حجاب، دفاع مقدس و ایثارگری، تاریخ مشروطیت)،بخش جنبی:شامل مقالات و پژوهش های سینمایی با محوریت تولیدات بومی است.

مقدم در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص آخرین مهلت ارسال آثار و زمان اختتامیه نخستین جشنواره فیلم نامه نویسی تبریز ابراز کرد: آخرین مهلت ارسال آثار ۲۰ آذرماه ۹۸ بوده و روزهای ۱۲ و ۱۳ دی ماه سال جاری هم آیین اختتامیه این مراسم خواهد بود.

رئیس هئیت مدیره انجمن سینماگران استان فیلم نامه نویسی را پایه اصلی هر فیلم خواند و گفت برای تولید یک اثر هنری در سینما لازمه است  فیلم نامه های خوب تولید شده وهمچنین  فیلم نامه نویسی مهم ترین شاخه فیلم است که باید تقویت شود.

مقدم در ادامه بیان داشت: این جشنواره به نوعی شناسایی نویسندگان و کشف استعداد های نو در عرصه فیلم نامه نویسی به شمار می رود.

علی محرمی ، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این مراسم مشکل اساسی در بخش فیلم  را کمبود فیلمنامه دانست و اظهار کرد: بر این اساس ضرورت دارد انجمن ها به طور جدی وارد عرصه شده و برای این کمبودها راه کارهایی ارائه دهند تا کاستی ها را کاهش دهیم.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در رابطه با حمایت فیلم سازان توسط این اداره بیان کرد: ۳۵۰ میلیون تومان برای حمایت از فیلمسازان استان جذب شده است.

محرمی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص سالن های سینمایی موجود در استان توضیح داد: در طول چهار سال گذشته ۲۰ سالن سینمایی افتتاح شده که این موفقیت تا حدود زیادی مدیون بخش خصوصی است، انتظار نداشتیم بخش خصوصی با این قدرت و جدیت وارد عرصه شود.

وی از افتتاح پنج سالن سینمایی در تبریز خبر داد و گفت: روز یکشنبه هفته بعد، ۵ سالن در پردیس سینمایی مجتمع تجاری لاله پارک افتتاح می‌شود و  تعداد سالن های سینمایی به ۲۵ سالن خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در ادامه  در خصوص حمایت های این اداره از حوزه فیلم و مستند ابراز کرد: بر اساس تفاهم نامه ای سال ۹۸ که با سازمان سینمایی داریم علاوه بر ۳۵۰ میلیون تومان حمایت از این بخش، ۱۹۰ میلیون تومان در بخش داستان کوتاه و ۱۵۰ ملیون تومان در بخش مستند کمک شده است.

محرمی در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر از لحاظ زیرساخت های سینمایی به حد استاندارد نزدیک هستیم اما قانع کننده نیست، چراکه براساس برنامه‌ریزی ها و انتظارات ما طبق استاندارد ها باید برای هر  ۱۰ هزار نفر یک سالن سینما احداث شود.

انتهای پیام/

پوستر نخستین جشنواره فیلم نامه نویسی تبریز رونمایی شد/ تلاش برای ارتقای جایگاه سینمای آذربایجان نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار