رییس شورا شهر تبریز عنوان کرد:

تغییر هویت یعنی از بین بردن شهر

1400/07/21 - 16:06 - کد خبر: 52418 نسخه چاپی

نصر: رییس شورای شهر تبریز گفت: در طول سالیان گذشته بین بتن شهری و انسان محوری جدل بوده است، در مورد شهر حداقل دو دیدگاه وجود دارد، عده ای در مورد پروژه محوری فکر می‌کنند و عده ای هم شهر را بعنوان پدیده ای اجتماعی می‌بینند، در این پروژه ها هویت تغییر داده شده است و تغییر هویت یعنی از بین بردن شهر.

به گزارش نصر، حجت الاسلام "رسول برگی" صبح امروز چهارشنبه 21 مهر در نخستین اجلاس سازندگان و طراحان تبریز با اشاره بازار تبریز گفت: تبریز و آذربایجان از اول صاحب سبک بوده است، بازار سرپوشیده شهر تبریز نشان و هویت شهری ما است که سبک معماری اسلامی و سبک معماری ایرانی را توام با یکدیگر رعایت کرده است.
وی ادامه داد: بازار بزرگ تبریز هیج بن‌بستی نداشته و از هر سمت به تیمچه‌ و بازارچه‌ای راه دارد که این نشان از توجه به انسان در پروژه‌های شهری است.
وی افزود: معمار بازار تبریز از هر جنبه ای به این پروژه اصیل توجه داشته است.
برگی اظهار داشت: در طول سالیان گذشته بین بتن شهری و انسان محوری جدل بوده است، در مورد شهر حداقل دو دیدگاه وجود دارد، عده ای در مورد پروژه محوری فکر می‌کنند و عده ای هم شهر را بعنوان پدیده ای اجتماعی می‌بینند، در این پروژه ها هویت تغییر داده شده است و تغییر هویت یعنی از بین بردن شهر.
برگی در پایان ضمن پیشنهاد به عزتی جهت بازدید سازندگان و طراحان اجلاس گفت: شهرداری تبریز در حال احداث روستایی در کوه عینالی است که هم سبک روستایی را لحاظ کرده و هم به صورت مدرن ساخته می‌شود، به عبارتی می‌توان در ساخت و سازها هم مدرن بود و هم معماری بومی، فرهنگی، اسلامی و شیعی را مدنظر قرار داد.
انتهای پیام/
تغییر هویت یعنی از بین بردن شهر محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار