معاون معماری و شهرسازی شهردار تبریز اظهار کرد:

کمپین نما هویت شهر ما، کمپینی برای ایجاد گفتمان/ نمای پر هزینه نمای خوب نیست

1400/07/21 - 15:36 - کد خبر: 52416 نسخه چاپی

نصر: معاون معماری و شهرسازی شهردار تبریز گفت: متاسفانه قوانین کامل و مدونی در حوزه نما نداریم، ارزش ساختمان در نمای آن دیده می شود، شهروندان بدانند که نمای پر هزینه نمای خوب نیست.

به گزارش نصر، "محمد عزتی" در نخستین اجلاس سازندگان و طراحان تبریز (کمپین نما هویت شهر ما) در رابطه با این اجلاس، گفت: سال گذشته در جلسه ای در تهران، قرار شد موضوع کمپین نما صرفا مختص تهران نباشد و شروع آن بعد از تهران در تبریز صورت بگیرد.
با اشاره به وجود چهار نهاد تصمیم‌گیر در حوزه نما و ساختمان، گفت: سازمان نظام مهندسی یکی از این نهادها بوده که با هدف احیای معماری ایرانی و اسلامی تشکیل یافته و دیگری شهرداری است که وظیفه کنترل و نظارتی منطبق بر طرح‌های جامع و تفصیلی را بر عهده دارد.
عزتی ادامه داد: اداره‌کل میراث فرهنگی نهاد دیگری است که باید در برخی سازه‌ها نظر آنها مدنظر قرار گیرد و چهارمین وجه نیز کارگروه‌های سیما و منظر شهرسازی است که همین چندگانگی موجب تعدد تصمیم‌گیری‌ها شده است.
وی تاکید کرد: تنها راه کار گفتمان هست، ایجاد گفتمان در بین چند عنصر طراحان، مجریان سازندگان و مدیران؛ این کمپین برای پاسخگویی به این گفتمان ایجاد شده است.
وی افزود: متاسفانه قوانین کامل و مدونی در حوزه نما نداریم، ارزش ساختمان در نمای آن دیده می شود، شهروندان بدانند که نمای پر هزینه نمای خوب نیست.
وی با اشاره به اینکه برخی ساخت ‌و سازها، انبوه‌سازی و بلندمرتبه‌سازی‌ها موجب سردرگمی در هویت شهری شده است، تصریح کرد: به‌طوری که اگر امروز تصاویری از شهرهای مختلف کنار هم قرار دهیم، معلوم نمی‌شود چه عکسی برای کدام شهر است.
عزتی ادامه داد: اگر پیمانکار را در این خصوص بازخواست کنیم او می‌گوید این خواست کارفرما بوده است و در نتیجه امروز کارفرمایان هویت شهری ما را تعیین می‌کنند.
معاون معماری و شهرسازی شهردار تبریز اظهار کرد: تولیدکنندگان باید در کنار سازندگان قرار بگیرند تا مشخص شود چه چیزی مورد نیاز سازندگان است.
عزتی با اشاره لزوم همخوانی نمای ساختمان‌ها با اقلیم و فرهنگ شهرها، گفت: خروجی چنین همایش‌هایی باید وحدت نظر و ایجاد هماهنگی بین سازندگان باشد.
انتهای پیام/
کمپین نما هویت شهر ما، کمپینی برای ایجاد گفتمان/ نمای پر هزینه نمای خوب نیست محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار