معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد:

ظلم به هویت شهری تبریز!

1400/07/21 - 15:56 - کد خبر: 52415 نسخه چاپی

نصر: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: ما نباید دنبال تعریض معابر در بافت های تاریخی بودیم، وقتی این بخش ها را تعریض می کنیم یعنی فضا های تاریخی را از بین برده ایم، در هویت شهری و بافت قدیمی به تبریز خیلی ظلم شده است.

به گزارش نصر، "جواد رحمتی" در نخستین اجلاس سازندگان و طراحان تبریز ضمن تقدیر از عوامل این اجلاس گفت: خلاصه کردن هویت شهری در نمای شهری ظلم به تاریخ و ریشه های قوی معماری است.
وی افزود: اساسا معماری را از آثار ماندگار تمدنی یک کشور می‌دانیم، در همه شهر های دنیا آثاری مانده اند که واجد یک سری ارزش ها بوده اند.
وی با انتقاد از برخی تصمیم گیری ها گفت: چیزی که در شهر های ما اکنون وجود دارد با هویت خیلی فاصله دارد، هویت با ساخت و سازخیلی فرق دارد، اگر به سیصد سال گذشته تبریز برگردیم باید ببینیم از آن دوران چه چیزی باقیمانده است؟
وی اضافه کرد: بعد از انقلاب همه جا را نوسازی کردیم! اما کدام یک از این ساختمان ها را میتوانیم به عنوان اثر تاریخی یاد کنیم که قابل افتخار هستند؟
رحمتی تصریح کرد: در خیلی از شهر ها حداقل بافت قدیمی را نگه داشته اند تا برای نسل آینده معرفی کنند، اما در تبریز این چنین نشده است.
وی تاکید کرد: ساختمانی که بنده در آنجا هستم بعنوان ساختمان استانداری چه معماری در آنجا شکل گرفته شده و کدام هویت تبریز در آنجا دیده می شود؟
رحمتی ادامه داد: کسی که در کنار مسجد کبود بخواهد اثری درست کند باید از آن مسجد الهام بگیرد، این ساختمان ها در صد سال گذشته ارزش نگهداری نخواهند داشت.
وی با انتقاد از برخی سیاستگذاری های غلط گفت: ما نباید دنبال تعریض معابر در بافت های تاریخی بودیم، وقتی این بخش ها را تعریض می کنیم یعنی فضا های تاریخی را از بین برده ایم، در هویت شهری و بافت قدیمی به تبریز خیلی ظلم شده است.
وی در پایان از تمامی کارشناسان این حوزه خواست، به هویت اهمییت بیشتری بدهند.
انتهای پیام/
 ظلم به هویت شهری تبریز! محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار