استاندار زنجان؛

افزایش تولید ناخالص داخلی، برنامه اصلی در استان زنجان است

1400/07/20 - 11:07 - کد خبر: 52324 نسخه چاپی

نصر: استاندار زنجان گفت: افزایش تولید ناخالص داخلی از برنامه های اصلی در استان است، در این راستا زحمات زیادی کشیده شده است و ما تلاش خواهیم این روند صعودی را حفظ کنیم و به آن شتاب ببخشیم.

به گزارش نصر، محسن افشارچی شامگاه دوشنبه در آیین تودیع و معارفه استانداران زنجان به برگزاری کنگره ۳۵۳۵ شهید استان در آینده نزدیک اشاره کرد و افزود: از روح شهدا مدد می‌طلبم و امیدوارم در پایان مسوولیت شرمنده آنان نباشم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کفر به طاغوت و اقامه قسط به مثابه ۲ فوق ارزش برای انقلاب اسلامی مطرح است، اظهار داشت: کفر به طاغوت به معنای مقابله و جنگ، عدم تعامل و عدم تبادل دانش نیست، کفر به طاغوت یعنی آن هویت ایمانی که انقلاب اسلامی به ما داده، استقلال آن هویت را حفظ کنیم.
افشارچی با بیان اینکه باید مرزبندی برای هویت ایمانی خود داشته باشیم، افزود: انقلاب اسلامی منادی حیات طیبه است و این هویت ایمانی ماست که حیات طیبه را محقق می کند و یکی از مبانی این هویت، داشتن استقلال است.
وی اظهار داشت: ما در بخش هایی در جهت استقلال خوب حرکت کردیم و در حوزه نظامی که خرد خوبی در آن حاکم بوده، خیلی از تهدیدها از روی میز برداشته شده است.
استاندار زنجان گفت: در مباحث اقتصادی نیاز به کار داریم که باید از این گردنه هم عبور کنیم.
افشارچی در بخش دیگری از سخنان خود افزایش تولید ناخالص داخلی را از برنامه های اصلی خود در استان عنوان کرد و گفت: ما باید سهم تولید ناخالص داخلی استان را بالا ببریم، زنجان ۱.۳ درصد جمعیت کشور را دارد، ولی سهم ما از تولید ناخالص داخلی نزدیک یک است، در این خصوص جا برای کار داریم.
وی ادامه داد: کار ما این است که زنجان را به جای بهتری برای سرمایه گذاری و زندگی تبدیل کنیم، اگر هدف ما این باشد آن وقت  اتفاقات بسیار خوبی خواهد افتاد.
افشارچی افزود: برای این منظور کار ما باید تسهیلگری، کارگشایی و همراهی برای جذب و توسعه سرمایه گذاری باشد.
استاندار زنجان به چرخه بازگرداندن سرمایه های راکد را امری مهم توصیف کرد و افزود: در این خصوص باید انرژی بگذاریم و از ظرفیت های مختلف اداری و قضایی بهره بگیریم. 
افشارچی به لزوم توجه به رشد صادرات استان تاکید کرد و ادامه داد: نکته مهم در توسعه استان این است که سبد حرکتی استان در توسعه اقتصادی را باید متنوع کنیم، صنایع و معادن جای خودشان را دارند، باید حواسمان به جاهای دیگر هم باشد که بتوان در زمان کوتاه افزایش تولید ناخالص داخلی را تقویت کرد.
وی ادامه داد: حرکت به سمت اقتصاد دیجیتال یکی از این راهها است، اکنون ۶.۵ درصد تولید ناخالص داخلی کشور مربوط به این حوزه است، متاسفانه آمار درستی در این زمینه در برش استان وجود ندارد.
استاندار زنجان به توسعه حمل و نقل در استان تاکید کرد و گفت: ۲ خطه کردن راه آهن زنجان – قزوین و کاهش زمان سفر زنجان تا تهران، ثمرات مهمی خواهد داشت.
افشارچی به لزوم توجه به ظرفیت های گردشگری استان اشاره کرد و گفت: در این خصوص باید ظرفیت ها و جلوه های استان را زیبا نشان دهیم.
استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت جلب رضایت عامه مردم تاکید کرد و گفت: تا ارزش پول ملی تقویت نشود و کسری بودجه داشته باشیم، با مشکل مواجه خواهیم شد.
وی با بیان اینکه بودجه سال آینده کشور بر اساس اعلام سازمان برنامه و بودجه به صورت انقباضی بسته خواهد شد، اظهار داشت: این موضوع در مدت کوتاه می تواند چرخه افزایش تورم و حقوق را یک جایی قطع کند.
افشارچی تحقق عدالت را از دیگر لوازم افزایش رضایت عامه برشمرد و افزود: عدالت فقط جنبه اقتصادی ندارد، بلکه جنبه اجتماعی هم باید مدنظر قرار گیرد.
انتهای پیام/
افزایش تولید ناخالص داخلی، برنامه اصلی در استان زنجان است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار