فرماندار هشترود:

طرح هزار هکتاری پایاب سد سهند ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

1400/07/20 - 10:34 - کد خبر: 52321 نسخه چاپی

نصر: فرماندار هشترود گفت: طرح هزار هکتاری پایاب سد سهند که در ادامه فاز نخست پایاب با ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در حال اجراست، پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی در شبکه پایاب، ایستگاه‌های پمپاژ و پست برق ۶۳.۲۰ کیلو ولت دارد.

به گزارش نصر، امین امینیان به بازدید روز گذشته خود از این طرح اشاره و بیان کرد: اجرای این فاز در قالب تفاهم‌نامه و همکاری بین‌بخشی، یک تجربه جدید و در عین حال ارزشمند و الگو در سطح کشور به شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه طرح هزار هکتاری از فاز نخست پایاب سد سهند برابر زمانبندی و با همت مجموعه تا پایان آبانماه امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، بیان کرد: ۹۱۴ هکتار از شبکه به طور کامل تکمیل شده و ایستگاه پمپاژ که قرار است حدود ۸۵۰ هکتار از اراضی را تحت پوشش قرار دهد، پیشرفت ۹۰ درصدی دارد. 
وی با بیان اینکه پست برق ۶۳.۲۰ این طرح نیز به طور کامل راه‌اندازی شده، اظهار داشت: تامین اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی این طرح در شرایط سخت اقتصادی و بودجه‌ای کشور نشانه توجه مسئولان به رونق تولید است.
فرماندار هشترود همچنین بر ایجاد تعاونی توسط کشاورزان تاکید کرد و ادامه داد: بانک کشاورزی با در نظر گرفتن مصوبه‌های ستاد تسهیل باید نسبت به رفع موانع و مشکلات عقد قرارداد بانکی اقدام کند. 
به گزارش ایرنا نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی نیز طی روزهای اخیر با حضور در دفتر ایرنا در مراغه گفته بود: در صورتی که پایاب سد سهند به صورت کامل اجرا شود، نه تنها مایحتاج کشاورزی شمالغرب کشور تامین می‌شود، بلکه صادرات محصولات کشاورزی هشترود نیز رقم خواهد خورد.
به گفته «سیدحمزه امینی» سد سهند حدود ۱۶ سال قبل با هدف تامین آب شرب هشترود مورد بهره‌برداری قرار گرفت و فاز نخست پایاب این سد سه هزار هکتار مساحت دارد که تاکنون بخشی از آن به بهره‌برداری رسیده است.
اخیرا نیز با دستور استاندار آذربایجان‌شرقی ۲۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای تداوم اجرای طرح پایاب سد سهند تخصیص یافت و جان تازه به این پروژه دمید.
به گفته نماینده مردم هشترود و چاراویماق پایاب سد سهند دارای پنج فاز است که فاز پنجم آن یکهزار و ۷۰۰ هکتار مساحت دارد و با مشارکت اهالی اجرا خواهد شد و مطالعات آن به زودی آغاز می‌شود.
«امینی» به نحوه مشارکت مردم در اجرای فاز پنجم طرح پایاب سد نیز اشاره و ضمن قدردانی از همکاری جهاد کشارزی در این زمینه، بیان کرد: جهاد کشاورزی برای هر هکتار مبلغ ۲۵ میلیون تومان به صورت بلاعوض پرداخت و کشاورزان را برای دریافت تسهیلات کم‌بهره به بانک‌های عامل معرفی می‌کند.
نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: آورده دولت هم از محل اعتبارات امور آب تامین می‌شود تا در سایه این مشارکت مردم و دستگاه‌های دولتی، فاز پنجم پایاب سد سهند اجرایی شود.
به گزارش ایرنا تکمیل طرح پایاب سد سهند که اقدامی جهادی و ملی برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های بی‌نظیر محلی است، کشاورزی هشترود را از تک‌محصولی خارج می‌کند و تحولی در تولید محصولات کشاورزی آذربایجان‌شرقی ایجاد خواهد کرد.
انتهای پیام/
طرح هزار هکتاری پایاب سد سهند ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار