نویسنده و پژوهشگر عرصه پایداری:

آذربایجان شرقی از ظرفیت بسیار بالایی در عرصه ادبیات پایداری برخوردار است

1397/12/21 - 15:14 - کد خبر: 523 نسخه چاپی

نصر: نویسنده و پژوهشگر عرصه پایداری در همایش «سیری در ادبیات پایداری» گفت: آذربایجان شرقی از ظرفیت بسیار بالایی در عرصه ادبیات پایداری برخوردار است و به واقع بچه های این استان عاشورایی بودند که نام لشگر عاشورا برای آنان انتخاب شد .

به گزارش نصر، همایش سیری در ادبیات پایداری با حضور شعرا ، نویسندگان ، راویان ، هنرمندان ، جانشین فرماندهی سپاه عاشورا، فرماندهی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ، هیئت رئیسه دانشگاه پیام نور استان و جمع کثیری از علاقه مندان به این حوزه و با همکاری معاونت فرهنگی لشگر 31 عاشورا ، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان و دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی و به میزبانی پیام نور مرکز تبریز در سالن علامه جعفری این دانشگاه برگزار شد.

 معصومی رئیس دانشگاه پیام نور استان ضمن قدردانی از زحمات همه دست اندرکاران برگزاری این همایش ، گفت : کتاب "آنچه یادم مانده است " که به کوشش غنی زاده معاون دانشگاه پیام نور استان و خانم غفارزاده کارشناس فرهنگی دانشگاه پیام نور استان گردآوری و تالیف شده است ودر حضور سردار نقدی معاون فرهنگی سپاه پاسداران ، رونمایی شد ، گوشه ای از کارهایی هست که باید برای مستند سازی و معرفی ادبیات پایداری و دفاع مقدس انجام دهیم و همه باید با همدلی و تلاش و برنامه ریزی از این گنجینه های بی بدیل مراقبت کرده و در راه نشر و گسترش فرهنگ پایداری سهیم باشیم.

 محمدرضا سنگری، نویسنده و پژوهشگر عرصه پایداری در همایش «سیری در ادبیات پایداری» به میزبانی دانشگاه پیام نور تبریز، گفت: ما دوگونه زیست داریم. زیست کوثری ، زیست ابتری. آنانی که کوثری اند، زنده اند، زاینده اند، فزاینده اند ، شعاع دارند و تاثیر میگذارند.

این نویسنده عرصه پایداری ادامه داد: کسانی که در این مسیر قلم می زنند و فعالیت می کنند باید قدر خود را بدانند و با تحمل سختی های کار شیرینی نتیجه آن را لمس کنند.

وی ضمن اشاره به آثار تولید شده در آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: این استان از ظرفیت بسیار بالایی در عرصه ادبیات پایداری برخوردار است و به واقع بچه های این استان عاشورایی بودند که نام لشگر عاشورا برای آنان انتخاب شد و به همین جهت باید عاشورایی در این استان برای آثار دفاع مقدس و ادبیات پایداری تلاش کرد.

این نویسنده عرصه پایداری با اشاره به خطر فراموشی خاطرات دوران دفداع مقدس و رزمندگان و شهدا گفت: کم کم حافظه ها از جنگ فراموشی می‌گیرند و مادران و پدران شهداء به علت سن بالایی که دارند از بین ما کم کم می روند و باید از آنان که به تعبیر رهبر انقلاب به عنوان یک گنج بسیار ارزشمند و ناب هستند استفاده کنیم و زودتر اقدام عملی در این خصوص انجام دهیم .

وی ادامه داد: اگر من و شما خاطرات و تجربیات دوران جنگ را ننویسیم ،دیگران به همانگونه که خودشان دوست دارند و می خواهند خواهند نوشت و تاریخ ما را واژگون و دگرگون به آیندگان نشان خواهند داد .

سنگری در خصوص خطر اسطوره سازی نیز یادآور شد: ممکن است عده ای طوری بنویسند که باور پذیری نداشته باشد چرا که ما روحیه اسطوره پردازی داریم و باید بجای اسطوره، اسوه معرفی کنیم ‌تا باور پذیر باشد.

سنگری با اشاره به لزوم نسل پروری ، گفت : ما باید امروزمان و خاطرات هشت ساله دوران دفاع مقدس را به درستی و به نحو مطلوب به نسل های آینده معرفی و بشناسانیم و برای آنها الگو معرفی کنیم.

این نویسنده حوزه دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در هیچ دوره تاریخی این تعداد نویسنده، شاعر و محقق خانم نداشتیم اما سهم آذربایجان شرقی از این مقدار کم ‌است و همت و توجه بیشتری را می طلبد.

انتهای پیام./

آذربایجان شرقی از ظرفیت بسیار بالایی در عرصه ادبیات پایداری برخوردار است نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار