معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان؛

زنجان روز بدون فوتی کرونایی را ثبت کرد

1400/07/19 - 13:52 - کد خبر: 52281 نسخه چاپی

نصر: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: روز گذشته این استان پس از مدتها، موردی از فوتی کرونایی را ثبت نکرد که بر این اساس شمار فوتی‌های کرونایی از زمان شیوع ویروس تاکنون در این استان به یک‌هزارو ۷۲۷ نفر رسید.

به گزارش نصر، علیرضا آرمانی کیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون آمار مبتلایان مثبت سرپایی بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی در این استان به رقم ۱۲۶ هزارو ۲۵۸ نفر رسیده است که ۱۴۲ مورد آن، آمار روز گذشته را شامل می‌شود.
وی اضافه کرد: هم اکنون ۳۱۴ بیمار کرونایی در بیمارستانهای استان بستری هستند که از این تعداد ۱۸ نفر مربوط به موارد مثبت روز گذشته است.
این مسوول ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این استان تاکنون مجموع مبتلایان به این بیماری" تمامی موارد مثبت بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی" به رقم ۱۳۸ هزارو ۶۶۹ نفر رسیده است.
وی اظهار داشت: هم اکنون شمار مبتلایان سرپایی و بستری در استان روند نزولی به خود گرفته است اما شهروندان زنجانی باید همچنان رعایت نکات اعلام شده را تا کنترل بیماری مورد توجه قرار دهند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان ادامه داد: طبق گزارشهای اعلام شده از اسفند سال‌ گذشته تاکنون موارد بستری نیز بر اساس یافته های آزمایشگاهی به تعداد ۱۲ هزارو ۴۱۱ نفر در استان زنجان ثابت شده است که ۱۰ هزارو ۵۰۴ نفر از آنان بعد از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده‌اند.
این مسوول خاطرنشان کرد: آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل مبتلای قطعی همچنین مشکوک به عدد ۳۴ هزارو ۳۱۷ نفر رسیده است.
به گزارش ایرنا، طبق آخرین رنگ بندی اعلام شده کرونایی پنج شهر این استان در وضعیت زرد، ۲ شهر آبی و یک شهر نارنجی قرا گرفته‌اند که شهرستان‌های ماهنشان، خدابنده، ابهر، خرمدره و  طارم در وضعیت زرد قرار گرفته اند.
 وضعیت کرونایی شهرستان‌ زنجان همچنان نارنجی، شهرستان‌های سلطانیه و ایجرود نیز رنگ آبی کرونایی بخود گرفته اند که تداوم چنین وضعیتی چشم انداز بهتری را مهیا می کند.
انتهای پیام/
زنجان روز بدون فوتی کرونایی را ثبت کرد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار