رئیسی در دانشگاه تهران:

پیشرفت کشور نیاز به تحول دارد/ باید به اندیشه‌های نو توجه شود

1400/07/19 - 13:08 - کد خبر: 52276 نسخه چاپی

نصر: رئیس جمهور با بیان اینکه ما در پیشرفت کشور نیازمند تحول هستیم و این تحول حتما باید بر پایه علم باشد، گفت: دانشگاه باید منشا تحول در کشور به عنوان یک ضرورت باشد.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز (دوشنبه) به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه‌ها، در تالار علامه امینی دانشگاه تهران سخنرانی کرد.
رئیسی در این مراسم اظهار داشت: کشور ما با داشتن دانشگاه های فعال، اساتید برجسته، هیئت‌های علمی و مقالات و پژوهش‌های بسیار ارزشمند می‌تواند جایگاه بسیار رفیع‌تری از این را پیدا کند.
وی عنوان کرد: دانشگاه حتما می‌تواند با همت بلند اساتید، پژوهشگران و همه خانواده بزرگ دانشگاه گام‌های بلندی در جهت ارتقای علم و دانش و به صورت دقیق‌تر در جهت پیشرفت کشور بردارد.
رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: ما در پیشرفت کشور نیازمند تحول هستیم و این تحول حتما باید بر پایه علم باشد و اگر علم پایه نباشد، می‌شود سلیقه و نظرات و دیدگاه‌های مدیر و مدیرانی که در ادواری به آن اعتقاد پیدا می‌کنند و بعد از مدتی متوجه می‌شوند پایه علمی ندارد. حتما باید دانشگاه منشا تحول در کشور به عنوان ضرورت باشد.
رئیسی افزود: از دانشگاه و نقش آن در برخورد با این ویروس و مبارزه با کرونا تشکر می‌کنم. دانشگاه، اساتید و کادر درمانی و بهداشتی بسیار خوش درخشیدند لکن در کنار دستیابی به واکسن دستیابی به درمان قطعی کرونا باید در دستور کار قرار گیرد و حتما از نگاه‌های نو استقبال شود.
وی با تاکید بر لزوم توجه به سخنان نو، خلاقیت‌ها و ابتکارات تصریح کرد: در همه حوزه‌ها به سخنان و اندیشه‌های نو توجه شود. طبق فرمایش رهبری جای اندیشه‌های نو در دانشگاه است و اصلا نباید با نگاه نو برخوردهایی شود تا کسی که حرف و نگاه و نظریه‌ای دارد، دلسرد شود.
رئیس‌جمهور بیان کرد: همین‌طور که زمان پیش می‌رود، شاید سخنی از شاگردی شنیده شود که از استاد او شنیده نشده است. در تفسیر قرآن که کلام وحی است مفسرین عالی قدر، سخنانی دارند که در پیشینیان نبوده است و نباید مورد بی‌توجهی قرار گیرد.
انتهای پیام/
 پیشرفت کشور نیاز به تحول دارد/ باید به اندیشه‌های نو توجه شود خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار