فرماندار هشترود عنوان کرد:

مهاجرت معکوس در هشترود پس از ۵۰ سال

1400/07/19 - 10:46 - کد خبر: 52255 نسخه چاپی

نصر: فرماندار هشترود گفت: برای نخستین‌بار طی ۵۰ سال گذشته وضعیت مهاجرت شهرستان معکوس شده و جمعیت ۵۷ هزار نفری آن در سال ۱۳۹۵ به ۶۰ هزار نفر رسیده است.

به گزارش نصر، امین امینیان روز یکشنبه در جلسه شورای اداری این شهرستان افزود: جمعیت شهرستان بر خلاف وضعیت بسیاری از مناطق کشور رشد داشته و از منفی ۱.۲۳ به یک درصد رسیده است.
وی در ادامه از نوسازی ۵۴ درصد مساکن روستایی شهرستان خبر داد و اظهار داشت: با تلاش‌های بنیاد مسکن در زمینه نوسازی مساکن روستایی از میانگین کشوری و استانی جلوتر هستیم و با وجود آن نزدیک به ۲ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض طی سالجاری به متقاضیان ساخت مسکن روستایی اختصاص یافته است. 
وی بیان کرد: سهمیه شهرستان در سال جاری برای احداث واحدهای محرومان زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیز ۱۵۷ واحد است که برای هر متقاضی ۳۰ میلیون پرداخت می‌شود.
به گفته وی طی نیمه نخست امسال ۲ میلیارد تومان وام بلاعوض به این افراد داده شده و ۲ میلیارد و ۷۱۰ میلیون تومان هم تا آخر امسال به آنان پرداخت خواهد شد.
فرماندار هشترود به برخی دیگر از عوامل شکل‌گیری مهاجرت معکوس در این شهرستان اشاره و اضافه کرد: تا پایان امسال تمام روستاهای بالای پنج خانوار شهرستان از شبکه گازرسانی برخوردار شده و هشترود به شهرستان سبز تبدیل می‌شود.
امینیان از اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل آزادراه هشترود - مراغه خبر داد و گفت: ۳۰۰ میلیارد تومان آن توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء و بانک سپه هزینه خواهد شد و مابقی هم توسط کنسرسیوم بانکی در ازای سهم وزارت راه و شهرسازی تامین می‌شود.
بنا به این گزارش هشترود طی ۲ دهه اخیر در ابعاد مختلف روی ریل توسعه قرار گرفته است و همین روند را می‌توان از عوامل مهاجرت معکوس در این شهرستان به شمار آورد. 
انتهای پیام/
مهاجرت معکوس در هشترود پس از ۵۰ سال خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار