مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز آذربایجان شرقی در تحریریه نصر عنوان کرد: 

مسکن، اولویت اول هر خانواده ای/ یک هزار نفر محروم در انتظار خانه دار شدن

1400/07/22 - 16:08 - کد خبر: 52247 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز آذربایجان شرقی گفت: اگر خانواده ای سرپناه داشته باشد، در کنار آن تامین معیشت قدری برایش قدری آسان می شود؛ اما اگر خانواده ای سرپناه نداشته باشد، مسلما در بحث تامین معیشت با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد.

به گزارش نصر، " میر سعید سهرابی"، مدیرعامل انجمن خیرین مسکن ساز، با حضور در تحریریه آژانس خبری تحلیلی نصر، ضمن قرار گرفتن در جریان فعالیت های این رسانه، اصلی ترین رسالت انجمن خیرین مدرسه ساز را تامین مسکن محرومان دانست و اظهار داشت: این انجمن با استفاده از کمک های مردمی و همچنین کمک های دولتی در صدد است مسکنی برای نیازمندان بسازد که قیمت تمام شده آن پایین تر از قیمت ساخت مسکن توسط انبوه سازان باشد؛ که هدف اصلی این انجمن هم همین می باشد.
وی از تعامل بسیار خوب صنایع مختلف و کارخانه های ساخت مصالح ساختمانی با این انجمن خبر داد و افزود: مواردی که کمک می کنند تا هزینه نهایی ساخت مسکن توسط این انجمن پایین تر از قیمت بازار باشد، دریافت انشعابات رایگان از ادارات آب، برق و گاز؛ دریافت رایگان پروانه ساخت از سازمان شهرداری و... هستند.

سهرابی با اشاره به این که این انجمن به هیچ عنوان از بودجه دولتی استفاده نکرده است، افزود: از زمان تشکیل این انجمن تا به الان، 300 واحد مسکونی تحویل نیازمندان شده است؛ و در یک سال اخیر نیز پروژه هایی در این انجمن شروع به کار کرده است که از جمله آن ها می توان به پروژه 399 واحدی شمس، پروژه 40 واحدی مراغه و همچنین پروژه هایی در بستان آباد و... اشاره کرد.
وی اظهار داشت: همچنین پروژه 746 واحدی صیاد شیرازی از پروژه های جدید انجمن است که در مرحله اخذ پروانه از سازمان شهرداری می باشد و سعی داریم تا 18 ماه آینده ساخت آن را تمام و در اختیار مددجویان قرار دهیم.
مدیر انجمن خیرین مسکن ساز استان ادامه داد: پروژه 40 واحدی شهرستان مراغه، تحویل ناشنوایانی که از طریق سازمان بهزیستی معرفی خواهند شد، داده خواهد شد. همچنین هزینه نهایی این پروژه که متری هفت میلیون تومان است، این انجمن تنها به قیمت دو میلیون و 800 هزار تومان در اختیار مددجویان قرار خواهد داد. 

یک هزار نفر منتظر دریافت مسکن
وی با بیان این که در حالت کلی هزینه ساخت مسکن توسط این انجمن 30 درصد پایین تر از قیمت بازاری است، اظهار داشت: همچنین به عنوان مثال در پروژه سهند، آن قیمتی که مسکن را تحویل مددجو می دهیم، 100 میلیون تومان پایین تر از قیمت بازاری است.
سهرابی افزود: هر مددجو باید به اندازه یک سوم هزینه کل مسکن درخواستی، آورده داشته باشد تا بتواند مسکن مورد نظر را از این انجمن تحویل بگیرد.
وی به افراد منتظر در صف این این انجمن برای دریافت مسکن اشاره کرد و اذعان داشت: در حال حاضر، تعداد 1000 پرونده بایگانی داریم که در موضوعات مختلفی مانند اجاره، رهن، تعمیرات و خرید مسکن به انجمن درخواست داده اند؛ اما مساله مهم در مرحله اول، جلب مشارکت مردمی و افزایش بودجه است تا بتوانیم خدمات بیشتر و بهتری را به مددجویان ارایه دهیم.

مسکن، اولویت اول هر خانواده ای
مدیر انجمن خیرین مسکن ساز استان در ادامه سخنان خود به بحث تهیه مسکن برای افراد حاشیه نشین اشاره کرد و اذعان داشت: اگر در زمان حال فکری به افراد مناطق حاشیه نشین نکنیم، مسلما در آینده این افراد جز مددجویان این انجمن خواهند شد؛ پس چه بهتر در زمان حال با مشارکت شهرداری و افرادی که در حوزه ساختمان فعالیت می کنند، فکری به حال افراد این مناطق بکنیم.
وی اولویت اول هر خانواده ای را داشتن سرپناه عنوان کرد و اظهار داشت: اگر خانواده ای سرپناه داشته باشد، در کنار آن تامین معیشت قدری برایش قدری آسان می شود؛ اما اگر خانواده ای سرپناه نداشته باشد، مسلما در بحث تامین معیشت با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد.
انتهای پیام/
مسکن، اولویت اول هر خانواده ای/ یک هزار نفر محروم در انتظار خانه دار شدن فاطمه قلی پور گنجه لو


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار