علی جهانگیری؛

رشد ۵۵ درصدی صادرات از گمرکات آذربایجان‌شرقی/ 600 میلیون یورو صادرکنندگان آذربایجانی با وجود 3 سال هنوز به کشور بازنگشته است

1400/07/18 - 22:13 - کد خبر: 52242 نسخه چاپی

نصر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی از رشد ۵۵ درصدی صادرات از گمرکات استان در نیمه اول امسال خبر داد.

به گزارش نصر، علی جهانگیری در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به صادرات ۶۲۲ میلیون دلاری از گمرکات استان، از رشد ۵۵ درصدی این رقم در نیمه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در راستای افزایش تولید محصولات صادرات محور در این مدت از گمرکات استان ۸۴ قلم گروه کالایی به ۹۹ کشور به‌ویژه کشورهای همسایه صادر شده است.
وی بر اهتمام شرکت‌های معتبر و توانمند استان جهت حضور پویا و فعال در نمایشگاه‌های بین‌المللی به‌ویژه نمایشگاه‌های کشورهای همسایه به منظور معرفی ظرفیت‌های تولیدی و اقتصادی استان تأکید کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌شرقی، گفت: ایجاد پایانه صادراتی در نقاط مرزی استان از جمله موضوعاتی است که با جدیت دنبال می‌شود.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه بر نقش محوری صادرکنندگان و تولیدکنندگان در ارتقاء جایگاه صادراتی استان تأکید کرد و یادآور شد: از زمان ابلاغ ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان از ۲۲ فروردین ماه سال ۹۷ تا ۱۶ شهریور ماه سال‌جاری، مجموعا ۱.۹ میلیارد یورو از ۲.۵ میلیارد یورو تعهدات صادرکنندگان استان ایفا شده است.
غلامعلی راستی افزود: در کمیته اقدام ارزی تمامی موضوعات مرتبط با این مسأله با جدیت پیگیری خواهد شد.
وی همچنین از اطلاع‌رسانی فراخوان انتخاب صادرکنندگان نمونه استانی خبر داد و بیان داشت: اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و خانه صنعت، معدن و تجارت استان از اعضا و متقاضیان حضور در این رویداد دعوت به عمل آورده تا شاهد برگزاری مطلوب همایش یاد شده در استان باشیم.
راستی با اشاره به اینکه تا ۲۸ مهرماه سال‌جاری زمان ثبت‌نام در این رویداد تمدید شده، تصریح کرد: تاریخ مورد اشاره غیرقابل تمدید بوده و واحدهای تولیدی و صادرکنندگان استان مدارک خود را جهت ثبت‌نام به دبیرخانه همایش ارسال کنند.
گزارش دبیرخانه کارگروه صادرات غیرنفتی استان، گزارش ناظر گمرکات استان در خصوص آمار واردات و صادرات استان و کشور در6 ماهه نخست سال‌جاری، گزارش پایش صادرات براساس برنامه توسعه صادرات استان در سال 1400، گزارش عملکرد میز استانی کشور ارمنستان در 6 ماهه اول امسال از جمله موضوعات مورد بررسی شده در این جلسه بود.
انتهای پیام/
رشد ۵۵ درصدی صادرات از گمرکات آذربایجان‌شرقی/ 600 میلیون یورو صادرکنندگان آذربایجانی با وجود 3 سال هنوز به کشور بازنگشته است خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار