فریدون بابایی اقدم:

در خصوص حریم تبریز نباید کوتاه بیاییم / باید به دنبال ابطال الحاق حریم به باسمنج برویم

1400/07/18 - 14:49 - کد خبر: 52223 نسخه چاپی

نصر: عضو شورای شهر تبریز گفت: اینکه انتظار داشته باشیم که در بحث حریم، کلانشهر مستثنی شود تقریبا غیرممکن است، ما باید به دنبال ابطال الحاق حریم به باسمنج برویم.

به گزارش نصر، "فریدون بابائی اقدم" در رابطه با گزارش سفر به تهران در مورد بخش باسمنج گفت: از اعضای شورا بابت حمایت از این مصوبه غیرفنی و غیرکارشناسی تقدیر می کنم.
عضو شورای شهر گفت: با نمایندگان مجلس موضوع را قبل از رفتن به تهران مطرح کردیم، آقای دکتر عزتی در این زمینه زحمت زیادی را کشیدند.
وی افزود: در اولین جلسه با مدیرکل تقسیمات سیاسی وزارت کشور مخالفت خود را مطرح کردیم.
بابایی اقدم ادامه داد: از وزارت کشور و مجلس پیگیری را انجام دادیم و با شهرداری تهران در خصوص حریم حرف زدیم، ما موضوع و دغدغه‌ها را مطرح کردیم و خودشان هم به دو نکته اذعان داشتند؛ اول اینکه خودشان نقشه را اصلاح می‌کنند و دوم اینکه انتظار نداشته باشید که تصمیم فنی بگیریم بلکه تصمیمات سیاسی است!
وی ادامه داد: این جای تاسف دارد که به جای تصمیمات فنی برخی مسائل سیاسی انجام شود.
عضو شورای شهر تبریز افزود: در نهایت چون مصوبه هیئت وزیران است دست اندازهایی وجود دارد که امیدواریم استاندار جدید و فرماندار در این خصوص تلاش کنند.
بابائی اقدم اضافه کرد: دوم، موضوع دیگری که می‌تواند این مصوبه را ابطال کند مراجعه به دیوان عدالت اداری است.
وی گفت: اینکه انتظار داشته باشیم که در بحث حریم، کلانشهر مستثنی شود تقریبا غیرممکن است، ما باید به دنبال ابطال الحاق حریم به باسمنج برویم.
وی ادامه داد: ما سالهاست برای این مناطق هزینه کرده‌ایم و باید هم خرج کنیم اما برخی حرف‌ها که می‌گویند شهرداری تبریز فلان پارک را کار کرده و اجازه استفاده را به باسمنج نمی‌دهیم زیبنده نیست.
بابائی اقدم افزود: در بحث ساخت و سازهای غیرمجاز ما وظیفه را به خدمات شهری دادیم که باید در این حوزه تجدید نظر کنیم.
وی تاکید کرد: حریم جهت توسعه آتی است و نباید در خصوص الحاق حریم تبریر کوتاه بیاییم.
بابایی اقدم در پایان گفت: قرار شد هیئت تطبیق مجددا این مصوبه را بررسی کنند، دیوان عدالت اداری نهایتا می تواند موضوع را ابطال نماید که قرار شد با وسواس بیشتری دادخواست را تنظیم کنیم، خواستار ابطال مصوبه بخش باسمنج هستیم، مخالفت خود را صراحتا اعلام کرده ایم.
انتهای پیام/
در خصوص حریم تبریز نباید کوتاه بیاییم / باید به دنبال ابطال الحاق حریم به باسمنج برویم محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار