رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل؛

آمار واکسن تزریق شده کرونا در استان اردبیل از یک میلیون دُز گذشت

1400/07/18 - 14:53 - کد خبر: 52222 نسخه چاپی

نصر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد: از ۲۲ بهمن سال گذشته تاکنون یک میلیون و ۲۳ هزار و ۷۱۰ دُز واکسن کرونا برای گروه‌های هدف در استان اردبیل استان تزریق شده است.

به گزارش نصر، حبیب‌زاده روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار افزود: تاکنون ۷۳۴ هزار و ۳۴۹ دُز واکسن نوبت اول و ۲۸۹ هزار و ۳۶۱ دُز واکسن نوبت دوم در استان اردبیل تزریق شده است.
وی با اشاره به تداوم فرایند واکسیناسیون کرونا در استان اردبیل و افزایش سرعت واکسیناسیون در این استان با اختصاص محموله‌های پرتعداد واکسن کرونا به استان افزود: امیدواریم با ادامه همین روند، تا آخر همین ماه، تمام گروه‌های سنی و بسیاری از گروه‌های شغلی واکسینه شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل تاکید کرد: حتی افرادی که ۲ دُز واکسن کرونا زده‌اند و ۲ هفته از زمان واکسیناسیون آنها گذشته است، باید ماسک زده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند چون واکسیناسیون باعث پیشگیری از ابتلا نمی‌‍‌شود و تنها در پیشگیری از مرگ و میر موثر است.
وی همچنین اعلام کرد: هم اکنون شیوع بیماری کووید.۱۹ در این استان در وضعیت زرد قرار دارد و شاخص شمار ابتلای جدید، آمار بستری همزمان و تعداد جان‌باختگان به شکل چشمگیری کاهش یافته و به پایین‌ترین حد سه ماه اخیر رسیده است.
بنا به اعلام دکتر حبیب‌زاده، هم‌اینک شهرستان‌های کوثر، بیله‌سوار، سرعین و اصلاندوز در وضعیت آبی و شهرستان‌های نمین، گرمی، نیر، اردبیل، خلخال، پارس‌آباد و مشکین‌شهر در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.
وی اظهار کرد: روند کاهشی موج پنجم شیوع کرونا در استان که از حدود چهار هفته پیش آغاز شده، ادامه دارد و امید برای مهار این موج افزایش یافته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین با اشاره به قرار داشتن استان اردبیل در وضعیت زرد و با هشدار نسبت به احتمال افزایشی شدن روند شیوع کرونا در این استان افزود: در صورت عادی‌انگاری توسط شهروندان، افزایش موج شیوع محتمل است.
وی ادامه داد: آمار مراجعه روزانه افراد مشکوک به ابتلای کووید.۱۹ به مراکز درمانی استان اردبیل با تداوم روند کاهشی شیوع، در سیر نزولی قرار گرفته است به طوری که در شبانه‌روز گذشته ۱۰۲ فرد مبتلا تحت نظر قرار گرفته و خدمات درمانی دریافت کردند.
دکتر حبیب‌زاده، علت کاهش شیوع و روند به نسبت پایدار بیماری کووید.۱۹ در استان اردبیل طی روزهای اخیر را رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان و اثرگذاری خدمات درمانی ارائه شده عنوان کرد.
وی خواستار پرهیز از دورهمی و عادی‌انگاری بیماری کووید.۱۹ و نیز استفاده مستمر از ماسک توسط شهروندان شد و گفت: آمار بستری مبتلایان به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی این استان بعد از سه هفته دو رقمی شده و به ۴۶ نفر تنزل کرده که نشان دهنده روند کاهشی شدت شیوع کرونا در این استان است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته ۲۳ نفر از مبتلایان بستری در مراکز درمانی استان اردبیل نیز پس از بهبودی نسبی و ادامه درمان در منزل ترخیص شدند.
وی تنها چاره ادامه کاهش سیر شیوع کرونا در این استان را رعایت جدی و سختگیرانه دستورالعمل‌های بهداشتی ذکر کرد.
دکتر حبیب‌زاده اضافه کرد: با کاهش شمار بستری‌ها، مشکل بستری بیماران کرونایی در استان تا حدودی رفع شده و پذیرش و درمان مبتلایان با سرعت مطلوب جریان دارد.
به گزارش ایرنا، بررسی آمار شیوع کرونا در استان اردبیل نشان می‌دهد که پس از سه ماه اوج‌گیری، همه شاخص‌های شیوع کووید.۱۹ در این استان در پایین‌ترین ارقام قرار گرفته است به طوری که در ادامه روند نزولی شیوع بیماری کووید.۱۹ در این استان، طی شبانه‌روز گذشته شمار افراد جدید مبتلا به کرونا به ۳۴ نفر کاهش یافته که نسبت به بالاترین رقم ثبت شده در ۱.۵ ماه قبل، ۱۵۵ نفر کاهش داشته است.
بنا به اعلام ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل، مجموع مبتلایان بستری همزمان کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل نیز که در ایام اوج شیوع کووید.۱۹ در خیز پنجم به ۸۹۷ نفر افزایش یافته بود، با ۶۹۷ نفر کاهش نسبت به ۱.۵ ماه قبل، به ۲۰۰ نفر در شبانه‌روز گذشته رسیده است.
بنا به اعلام این مرجع، شمار جان‌باختگان کرونا در این استان در اوج موج پنجم شیوع در اوایل شهریور ماه تا ۲۱ نفر افزایش یافته بود، در روزهای اخیر کاهش چشمگیر یافته به طوری که در شبانه‌روز گذشته سه نفر دیگر از مبتلایان بیماری کووید.۱۹ جان خود را از دست داد.
بر اساس آمار دبیرخانه ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل، مجموع جان‌باختگان کرونا در استان اردبیل در ۱۹ ماه گذشته و در خلال پنج موج شیوع بیماری کووید.۱۹ نیز ۲ هزار و ۴۹۲ نفر بوده است.
بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه سال گذشته با ۲۲ فوتی، بیشترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا با ۱۸۹ نفر و بالاترین رکورد بستری همزمان مبتلایان نیز با ۸۹۷ نفر در روز ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است.
انتهای پیام/
آمار واکسن تزریق شده کرونا در استان اردبیل از یک میلیون دُز گذشت خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار