رئیسی در تبریز؛

واردات بی رویه و قاچاق کالا تولید را تهدید می کند

1398/08/09 - 10:27 - کد خبر: 5221 نسخه چاپی

نصر: رئیس قوه قضائیه گفت: واردات بی رویه و قاچاق کالا تولید را تهدید می کند، دستگاه های مرتبط باید به طور جدی این مسائل را حل کنند.

به گزارش خبرنگار نصر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، دقایقی پیش در نشست با صنعتگران، کارآفرینان و کارگران آذربایجان شرقی، اظهار داشت: شنیدن دیدگاه های فعالان صنعتی و اقتصادی آذربایجان شرقی فرصت مغتنمی بود.

وی افزود: در اجرای قانون، همه بخش ها و دستگاه های کشور موظفند به قانون عمل کنند. وقتی قانونی در مجلس تصویب می شود، باید اجرا شود و چیزی تشریفاتی نیست و قانون تسهیل فضای کسب و کار هم باید اجرایی شود.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: اگر در این قانون آمده باید 40 درصد منابع بانکی باید به بخش تولید تخصیص یابد، قطعا باید این قانون اجرا شود.

رئیسی گفت: واردات بی رویه و قاچاق کالا تولید را تهدید می کند، دستگاه های مرتبط باید به طور جدی این مسائل را حل کنند.

وی اظهار داشت: در بحث های بیمه، مالیات دیدگاه ها باید منتقل شود و دستگاه های مسئول در این زمینه پاسخگو بوده و روند را اصلاح کنند.

رئیس قوه قضائیه در زمینه ایجاد شعبه مستقل برای رسیدگی تخصصی به جرایم اقتصادی، گفت: مشاوران اقتصادی امینی که در دادگستری ها وجود دارند، باید برای این امر کمک کنند و قضات با مشورت کارشناسان اقتصادی رای دهند.

وی گفت: هیچ کسی آمادگی برای رشوه دادن ندارد، چیزی که زمینه رشوه دادن و رشوه گرفتن را فراهم می کند، بروکراسی پیچیده اداری و ناسالم است که افراد را مجبور به پرداخت رشوه برای تسهیل روند کار اداری خود می کند.

رئیسی ادامه داد: به بازرسی کل کشور گفته ایم این مشکل را به طور جدی بررسی کند. ما اجازه نمی دهیم حتی یک کارگاه و کارخانه تعطیل شود و قوه قضاییه با اقدامات خود از تعطیلی بیش از 500 واحد تولیدی پیشگیری کرده است.

وی به بازدید خود از گروه ماشین سازی تبریز اشاره کرد و گفت: ماشین سازی نمایش صنعت آذربایجان است که با خصوصی سازی غیر اصولی و واگذاری آن به افراد نااهل با مشکل مواجه شد و امروز در بازدید از ماشین سازی خوشحال شدم که این کارخانه که نگین صنعتی کشور است رونق دارد و باید همه ما مساعدت کنیم که با حل مشکلات ماشین سازی تبریز، این کارخانه با ظرفیت کامل خود به تولید بپردازد.

رئیسی تاکید کرد: حقوق عامه به هیچ وجه نباید به هیچ عنوانی تضییع شود. هیچ کس و هیچ دستگاهی نباید از جایگاه قدرت خود حقوق مردم را مورد تهدید قرار دهد.

انتهای پیام/

واردات بی رویه و قاچاق کالا تولید را تهدید می کند نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار