۷۲۰ هزار تن انواع کالا از گمرکات آذربایجان‌غربی صادر شد

1400/07/18 - 12:53 - کد خبر: 52206 نسخه چاپی

نصر: معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: در ۶ ماه نخست سال جاری، ۷۲۰ هزار تن انواع کالای تولید داخل از گمرکات این استان به بازارهای همسایه و اوراسیا صادر شده که ۲۶ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

به گزارش نصر، محمد دهقان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: ارزش کالاهای صادر شده از گمرکات استان ۴۶۲ میلیون دلار برآورد می شود.
وی اضافه کرد: عمده کالاهای صادراتی از گمرکات استان کنسانتره، محصولات پلاستیکی، محصولات فلزی، میوه و تره بار بوده که به کشورهای صادراتی کالاهای کشور چین، عراق و ترکیه صادر شده است.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: در نیمه اول امسال، با وجود تحریم ها ۳۰۲ هزار تن انواع کالاهای مورد نیاز کشور به ارزش ۴۹۸ میلیون دلار از گمرکات استان وارد کشور شده است که این میزان نیز از لحاظ وزنی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۹۹ درصد افزایش یافته است.
دهقان افزود: ۱۹ میلیون و ۱۰۰ هزارتن انواع کالاهای مورد نیاز کشور به ارزش ۲۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار از کل گمرکات کشور وارد کشور شده که از لحاظ وزنی ۱۵ درصد افزایش داشته است.
وی اضافه کرد: عمده کالاهای وارد شده به کشور مواد اولیه، انواع قطعات آسانسور، یراق آلات، قطعات خطوط تولید و غیره بوده و عمده واردات از کشورهای ترکیه، چین و امارات بوده است.
وی همچنین اظهار داشت: در این مدت ۶۰ میلیون تن انواع کالای تولید داخل به ارزش ۲۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار از گمرکات کشور صادر شده است که از لحاظ وزنی ۳۰ درصد و از لحاظ ارزشی ۶۱ درصد افزایش داشته است.
انتهای پیام/
۷۲۰ هزار تن انواع کالا از گمرکات آذربایجان‌غربی صادر شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار