رییس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان؛

پنج شهر استان زنجان در وضعیت کرونایی زرد قرار گرفتند

1400/07/18 - 12:34 - کد خبر: 52205 نسخه چاپی

نصر: رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: طبق آخرین رنگ بندی اعلام شده کرونایی پنج شهر این استان در وضعیت زرد، ۲ شهر آبی و یک شهر نارنجی قرا گرفته‌اند.

به گزارش نصر، پرویز قزلباش روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از اول هفته و با توجه به رنگ بندی جدید اعلام شده، شهرستان‌های ماهنشان، خدابنده، ابهر، خرمدره و  طارم در وضعیت زرد قرار گرفته اند.
وی با بیان اینکه  وضعیت کرونایی شهرستان‌ زنجان همچنان نارنجی است، اضافه کرد:  شهرستان‌های سلطانیه و ایجرود نیز رنگ آبی کرونایی بخود گرفته اند که تداوم چنین وضعیتی چشم انداز بهتری را مهیا می کند.
این مسوول با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در کنار پوشش وسیع واکسناسیون استان ادامه داد: طبق پیش‌بینی‌ ها در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی، فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک احتمال وقوع پیک ششم در آبان امسال دور از ذهن نیست.
وی اظهار داشت: هم اکنون ۳۱۳ بیمار کرونایی در بیمارستانهای استان بستری هستند که از این تعداد ۱۵ نفر مربوط به موارد مثبت روز گذشته است.
قزلباش افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون آمار مبتلایان مثبت سرپایی بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی در این استان به رقم ۱۲۵ هزارو ۸۹۰ نفر رسیده است که ۳۲۷ مورد آن، آمار روز گذشته را شامل می‌شود.
وی اضافه کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این استان تاکنون مجموع مبتلایان به این بیماری" تمامی موارد مثبت بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی" به رقم ۱۳۸ هزارو ۲۶۱ نفر رسیده است.
 این مسوول خاطرنشان کرد: روز گذشته این استان ۲ مورد فوتی بر اثر کرونا ثبت کرد که بر این اساس شمار فوتی‌های کرونایی از زمان شیوع ویروس تاکنون در این استان به یک‌هزارو ۷۲۶ نفر رسید.
انتهای پیام/
پنج شهر استان زنجان در وضعیت کرونایی زرد قرار گرفتند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار