لوگوی جدید فارس چه معنایی دارد؟

"فارس" تغییر چهره داد

1400/07/18 - 07:20 - کد خبر: 52163 نسخه چاپی

نصر: خبرگزاری فارس بعد از دو دهه فعالیت لوگوی خود را تغییر داد.به گزارش نصر؛ روز گذشته این رسانه با انتشار گزارشی به تبیین مفهوم لوگوی جدید خود پرداخت.

در این مطلب آمده است:
پس از حدود ۲ دهه فعالیت، امروز فارس با شعار و لوگوی جدیدی در معرض دید مخاطبان قرار گرفته است. شعار و نشان یک نماد است؛ از یک انتخاب، از یک مسیر، از یک هدف. این تغییر نمادین، بهانه‌ای است برای بیان تغییر در رویکرد و محصولات خبرگزاری فارس.
خبرگزاری فارس: لوگو و شعار خبرگزاری فارس عوض شد. پس از حدود ۲ دهه فعالیت، امروز فارس با هویت بصری جدیدی در معرض دید مخاطبان قرار گرفته است. لوگوی جدید فارس به صورت تایپوگرافیک کلمه «فارس» در کنار دو نقطه آبی و طلایی است. «حقیقت روشن می‌شود» هم به‌عنوان شعار جدید خبرگزاری انتخاب شده است.
 
جوهره فارس: اعتماد، انقلاب و امید
شعار و نشان (لوگو) جدید فارس، نمادی از برند جدید آن است که بر پایه ۳ عنصر «اعتماد، انقلاب و امید» بنا شده است. روشن شدن حقیقت، اصلی‌ترین ماموریت فارس در تولیدات این خبرگزاری خواهد بود که ایجاد اعتماد برای مخاطب را برعهده دارد. این ماموریت، در عصر رسانه، خط مقدم جهاد در مقابل ضدانقلاب محسوب می‌شود که در یک جنگ شناختی، سعی در تغییر باورهای مردم دارد. روشن شدن حقیقت، امیدآفرین است؛ چراکه به باور ما ظلم و تاریکی با یکدیگر عجین شده و روشن شدن حقایق، به بروز یک حقیقت نهایی منجر می‌شود که همانا حکومت صالحان بر زمین است. این شعار، در نشان فارس نیز به تصویر کشیده شده: نقطه طلایی به عنوان نمادی از حقیقت است که بر روی نقطه آبی رنگ ظهور می‌کند.
 
شما صاحب فارس هستید
البته این دو‌نقطه در نشان جدید فارس، معنای دیگری هم دارد: تعاملی شدن کل خبرگزاری و اهمیت یافتن بیش از پیش مخاطب. این ارتباط دوسویه، فقط به معنای دریافت نظر مخاطبان در خروجی‌های مختلف نیست، بلکه مخاطب به معنای واقعی کلمه تعیین‌کننده تولیدات فارس خواهد شد.
راه‌اندازی سامانه «فارس‌من» اولین گام در این مسیر بود که مخاطبان با تعریف سوژه‌های خود در جایگاه سردبیر فارس قرار گرفتند. اما در آینده‌ای نزدیک، آنها حتی می‌توانند تعیین کنند که چه محتوایی در صفحه اصلی سایت قرار بگیرد. سایت فارس، به‌زودی طبق سلیقه مخاطبان چیده خواهد شد، ضمن آنکه هر فرد می‌تواند از تولیدات خبرگزاری، سایت شخصی خود را سامان‌دهی کند.
 
حقیقت اینگونه روشن می‌شود
اما نشان جدید فارس، بیانگر تغییر دیگری هم هست. در عصر فراواقعیت، که حتی ساده‌ترین واقعیت‌ها هم تحت تاثیر روایت‌های مختلف، معانی متفاوتی را به مخاطب می‌رساند، فارس با «روایت‌گری» به جنگ سیاه‌نمایی و ناامیدی خواهد رفت. رویکرد «خبرخوب» در این روایت‌ها، به دنبال مواجهه منطقی با مشکلات خواهد بود؛ نه ایجاد یک خوش‌بینی مخدرانه. راه‌حل محوری، نگاه به آینده و فعال کردن تمام مردم برای تعیین سرنوشت خود و کشورشان، حاصل این رویکرد است.
البته این قالب و رویکرد جدید، لحن جدیدی هم می‌طلبد؛ لحنی که از زبان سنتی خبر تاحدی فاصله گرفته و قالب  مدرن‌تری به خود می‌گیرد. اتفاقی که در لوگوی خبرگزاری نیز نمود پیدا کرده و نام «فارس» با تغییرات گرافیکی نسبت به خط نستعلیق مرسوم، در مقابل چشم مخاطب قرار گرفته است.
شعار و نشان یک نماد است؛ از یک انتخاب، از یک مسیر، از یک هدف. این تغییر نمادین، بهانه‌ای است برای بیان تغییر در رویکرد و محصولات خبرگزاری فارس. تغییری که مدتی است شروع شده و از امروز سرعت می‌گیرد. این تغییر، برای شماست. با ما باشید.
 
انتهای پیام/
خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار