شرکت توزیع برق تبریز:

تداوم خاموشی ها در معابر تبریز / مصرف قابل توجه انرژی در روشنایی معابر شهری

1400/07/17 - 13:46 - کد خبر: 52133 نسخه چاپی

نصر: مدیر نظارت بر امور بهره برداری شرکت توزیع برق تبریز گفت: خاموشی های معابر کلانشهر تبریز همچنان تا اطلاع ثانوی ادامه خواهد داشت.

به گزارش نصر، محمود اصغری آذر امروز در گفت و گو با خبرنگار نصر در پاسخ به دلیل خاموشی های گسترده در معابر عمومی کلانشهر تبریز اظهار داشت: بر اساس ابلاغیه سراسری که از دی ماه سال گذشته به شرکت های توزیع برق ابلاغ شد مقرر گردید 50 درصد روشنایی معابر شهری کاهش یابند.
وی ادامه داد: این اقدام در راستای کاهش مصرف انرژی و ممانعت از خروج احتمالی نیروگاه های تولید برق از مدار تولید انجام گرفت و همچنان ادامه دارد.
وی در پاسخ به این سئوال خبرنگار نصر که به نظرتان میزان اثرات منفی که در سایه این خاموشی ها در سطح کلانشهر ها از جمله سرقت ، سانحه و تصادف رخ می دهد؛ در برابرصرفه جویی انرژی قابل مقایسه است، اظهار داشت: قطعا مسئولانی که این تصمیم را گرفته اند از وقوع چنین تبعاتی نیز باخبر بوده و هزینه – فایده لازم را کرده اند.
اصغری آذر تاکید کرد: شرکت های توزیع برق تنها مجری تصمیمات اتخاذ شده اند در خصوص خاموشی معابر نیز بر اساس دستورات بالادستی اقدام صورت می گیرد.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا در تمام شهرها و پایتخت این خاموشی ها انجام می گیرد؛ افزود: بله در تمام شهرهای کشور موضوع خاموشی 50 درصدی روشنایی معابر اعمال می شود.
مدیر نظارت بر امور بهره برداری شرکت توزیع برق تبریز میزان مصرف روشنایی معابر را بالا خواند و افزود: میزان مصرف کل روشنایی معابر کشور معادل تولید دو نیروگاه برق در کشور است که با صرفه جویی 50 درصدی معادل تولید انرژی یک نیروگاه صرفه جویی می شود.
وی یکی دیگر از عوامل خاموشی در برخی معابر شهری را افزایش افسار گسیخته تجهیزات روشنایی خواند و افزود: در برخی موارد نیز پیمانکاران پروژه های روشنایی اذعان می کنند که قیمت های درج شده در قرارداد هم اکنون در بازار بیش از پنج برابر شده است که این امر موجب فسق قرار داد و توقف عملیات نوسازی چراغ های روشنایی معابر در برخی موارد شده است.
اصغری آذر تصریح کرد: با توجه به نوسان شدید قیمت ها شرکت توزیع برق قصد دارد موضوع تعمیرات و نوسازی روشنایی معابر را از پیمانکار گرفته و خودش به این موضوع ورود پیدا کند.
 گزارش نصر می افزاید، از زمستان سال گذشته شب های تبریز دیگر آن زیبایی لازم را ندارد و بسیاری از معابر شهری با خاموشی های گسترده مواجه هستند به نظر می رسد با تداوم وضعیت موجود پاییز و زمستان امسال نیز همانند بهار و تابستان با خاموشی های گسترده در روشنایی معابر شهری مواجه خواهیم بود.
انتهای پیام/
 
تداوم خاموشی ها در معابر تبریز / مصرف قابل توجه انرژی در روشنایی معابر شهری نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار