فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران؛

جدیت پلیس در برخورد با اراذل و اوباش/ حضور کمرنگ پلیس به دلیل هوشمند سازی پلیس/ افزایش ۳۴ درصدی کشفیات مواد مخدر در استان

1400/07/17 - 13:28 - کد خبر: 52131 نسخه چاپی

نصر: سردار سرتیپ دوم "حسین عبدی" امروز (شنبه) در نشست خبری که به مناسبت هفته ناجا در مقر فرماندهی انتظامی استان برگزار شده بود، به تعداد تماس های مردم با پلیس ۱۱۰ اشاره کرد و گفت: تعداد کل تماس های مردم با پلیس ۱۱۰ در 6 ماهه نخست امسال، یک میلیون مورد بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش را نشان می دهد و همچنین تماس های عملیاتی یک درصد افزایش را نشان می دهد و روزانه بالغ بر شش هزار تماس مردمی با پلیس ۱۱۰ گرفته می شود.

به گزارش نصر، وی افزود: در حوزه نظام وظیفه ۵۳ درصد افزایش اعزام داشتیم. صدور معافیت پزشکی ۱۱ درصد کاهش و صدور کفالت ۲۰ در صد افزایش و صدور معافیت تحصیلی نیز ۸۹ درصد نسبت به شش ماهه نخست سال گذشته افزایش دارد. همچنین مجموع خدمات حوزه پلیس به علاوه ۱۰، در 6 ماهه نخست امسال ۳۶ هزار مورد بوده است.
فرمانده انتظامی استان امر مشاوره و پیشگیری از وقوع جرم را  جز اولویت های پلیس خواند و تصریح کرد:  در 6 ماه نخست امسال تعداد ۱۷ هزار و ۵۰۰ مشاوره انجام شده که ۶۶ درصد آن منجر به صلح شده که بیشتر آن اختلالات خانوادگی بود.

کاهش ۲۲ درصدی تصادفات در استان
فرمانده انتظامی استان به آمار تصادفات اشاره کرد و اذعان داشت: در کل، در شش ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد کاهش وقوع تصادفات را داریم، اما تعداد فوتی های ناشی از تصادفات پنج درصد رشد دارد که ۴۲۷ نفر در شش ماهه نخست امسال جان خود را در اثر تصادفات از دست دادند. همچنین در تعداد مجروحین تصادفاتی، چهار درصد کاهش داریم.

افزایش ۳۴ درصدی کشفیات مواد مخدر در استان
سردار عبدی اظهار داشت: در حوزه مبارزه با مواد مخدر کشفیات مواد مخدر  ۳۴ درصد، تعداد پرونده ها ۵۱ درصد و دستگیری افراد ۲۳ درصد در شش ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته افزایش رشد داشته است.
وی افزود: سال گذشته به دلیل ویروس کرونا فعالیت کمپ های اعتیاد تعطیل شده بود، ولی از امسال که این فعالیت شروع شده است، دستگیری معتادان ۱۰۳ درصد افزایش داشته است.

افزایش هفت درصدی کشفیات سلاح گرم در استان
عبدی به میزان وقوع کلاهبرداری در استان اشاره کرد و اذعان داشت: در شش ماهه نخست امسال میزان وقوع کلاهبرداری در استان، دو هزار و ۳۰۲ پرونده بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل دو درصد افزایش داشته است و ۸۹ درصد این پرونده ها نیز کشف شده اند.
وی افزود: در حوزه جرائم سایبری نیز بیشترین جرائم مربوط به کلاهبرداری رایانه‌ای، برداشت غیر مجاز از حساب بودند و... بوده است؛ که نسبت سال گذشته، ۱۳ درصد افزایش داشته است و کشفیات این حوزه نیز ۱۸ درصد افزایش داشته است.
عبدی به جرائم اقتصادی در استان اشاره کرد و اذعان داشت: در حوزه قاچاق ارزش کشفیات ۱۲۵ میلیارد تومان است و ۹۳۸ پرونده در این مورد تشکیل و هزار نفر نیز دستگیر شده اند و ۴۹۲ خودرو در این رابطه متوقف شدند. که بیشتر این موارد در حوزه قاچاق تجهیزات پزشکی، سوخت، لوازم بهداشتی و احشام و... هستند. همچنین تعداد ۳ پرونده اختلاس و ۳۵ پرونده احتکار و ۱۲ پرونده مخل امنیت اقتصادی در حوزه پلیس اقتصادی استان تشکیل شده است.

وی از افزایش هفت درصدی کشفیات سلاح گرم در استان خبر داد و تصریح کرد: در این رابطه پنج باند مهم متلاشی شده است.
فرمانده انتظامی استان از جدیت پلیس در برخورد با اراذل و اوباش خبر داد و تصریح کرد: در 6 ماهه نخست امسال نسبت به سال تعداد ۱۷۲ نفر از اراذل اوباش در سطح استان دستگیر شده اند که ۱۳۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است. و در این مورد تعداد ۵۸ مورد عملیات داشتیم و تعدادی سلام و مهمات از قبیل قمه و... از این افراد کشف شده است.
عبدی اظهار داشت: در حوزه ۱۹۷، ۳۰ درصد کاهش شکایت مردم از پلیس در شش ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته داریم.

حضور کمرنگ پلیس به دلیل هوشمند سازی پلیس
عبدی در پاسخ به سوال خبرنگار نصر درخصوص حضور کمرنگ پلیس و پلیس راهور در سطح معابر شهری گفت: به هیچ عنوان پلیس دست از نظارت و تامین امنیت جامعه برنخواهد داشت، اگر مردم دیگر امروزه مثل گذشته شاهد حضور فیزیکی پلیس در سطح شهر نیستند به دلیل هوشمند سازی پلیس و کنترل از راه دور است.
انتهای پیام/
جدیت پلیس در برخورد با اراذل و اوباش/ حضور کمرنگ پلیس به دلیل هوشمند سازی پلیس/ افزایش ۳۴ درصدی کشفیات مواد مخدر در استان فاطمه قلی پور گنجه لو


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار