فرمانده انتظامی آذربایجانشرقی در جمع خبرنگاران؛

رتبه 27 آذربایجان شرقی در سرقت ها / ۳۰ درصد کل سرقت ها، مربوط به سرقت خودروها

1400/07/17 - 13:24 - کد خبر: 52130 نسخه چاپی

نصر: سردار سرتیپ دوم "حسین عبدی" امروز (شنبه) در نشست خبری که به مناسبت هفته ناجا در مقر فرماندهی انتظامی استان برگزار شده بود، گفت: ۱۵۰ برنامه به مناسبت هفته ناجا برگزار خواهد شد و شعار این سال هفته نیروی انتظامی "پلیس هوشمند، امنیت پایدار" است که از فرمایش مقام معظم رهبری گرفته شده است.

به گزارش نصر، وی افزود: از سال ها قبل هوشمندسازی پلیس شروع شده است. چرا که الان دیگر به شکل سنتی کشف جرائم امکان پذیر نیست چرا که اکثریت آن در فضای مجازی انجام می گیرد. به عنوان مثال، الان ناجا با توجه به سامانه هایی که در اختیار دارد می تواند با بیش از ۳۶ میلیون راننده ارتباط داشته باشد.
وی ۷۵ درصد خدمات پلیس را خدمت رسانی عنوان کرد و افزود: بخش راهنمایی رانندگی، گذرنامه، پلیس راهور و... از جمله این خدمات هستند. الان در پنج شهرستان استان، بین دادگستری و پلیس که ارباب الرجوع به طور دائم در حال تردد بودند، پرونده ها به صورت الکترونیکی انجام می شود و یا مکاتبات بین پلیس و پزشکی قانونی نیز در سطح استان به صورت الکترونیکی است.
عبدی ادامه داد: آذربایجان شرقی از امنیت ترین استان های کشور است و جرائم سازمان یافته و خشن در استات به نسبت کشوری به صورت قابل توجه پایین است که آن را مدیون فرهنگ و تمدن و باورهای عمیق مردم و همچنین وجود علمای دینی در جامعه می دانیم که باعث می شود شبکه های سازمان یافته حرم انجام نگیرد.
وی اظهار داشت: یک بعد از این موضوع هم پلیس است و پلیس بر اساس وظیفه ای که دارد، مسئول برقراری آرامش فردی و جامعه است، که پلیس به بهترین وجه ممکن از عهده مسئولیت خود برمی آید.

سرقت مسلحانه استان،۵۰ درصد پایین تر از میانگین کشوری
فرمانده انتظامی استان اظهار داشت: وقوع سرقت مسلحانه در استان ۵۰ درصد پایین تر از کل کشوری است، همچنین وقوع سرقت به عرف ۷ درصد،
وقوع جرائم امنیتی مانند آدم ربایی، ۱۴ درصد، جعل اسناد ۱۵ درصد از میانگین کشوری پایین تر است. این ها جز جرایمی هستند که اگر آمار آن بالا باشد احساس امنیت در جامعه به خطر می افتد.

کشف بیش از ۹۳درصد خودروهای سرقتی
وی بیشترین سرقت در استان را در حوزه اماکن به ویژه خانه باغ ها دانست و عنوان کرد: در سرقت های مهم، بیشترین فراوانی در حوزه خودرو اتفاق می افتد، ۳۰.۳ کل سرقت های استان مربوط به سرقت از خودروهاست که بیش از ۱۳ درصد نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است. که اگر مردم عزیز مراقبت بیشتری داشته باشند و به ایمنی خودرو توجه کنند به شدت آمار وقوع سرقت در استان پایین می آید.
عبدی ادامه داد: بیش از ۹۳ درصد خودروهای سرقتی کشف شدند.  ۱۳ درصد افزایش دستگیری سارقان داشتیم.
و جایگاه استان در کل سرقت ها در رتبه ۲۷ است.
فرمانده انتظامی استان در پاسخ به سوال خبرنگار نصر درخصوص افزایش سرقت ها اظهار داشت: سرقت های خرد در مقایسه با سرقت های کلان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است، اما در کل ۸۰ درصد این سرقت ها کشف شده اند.
انتهای پیام/
رتبه 27 آذربایجان شرقی در سرقت ها / ۳۰ درصد کل سرقت ها، مربوط به سرقت خودروها فاطمه قلی پور گنجه لو


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار