مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی؛

۴۱ درصد دانش آموزان آذربایجان غربی واکسن کرونا دریافت کرده اند

1400/07/17 - 11:46 - کد خبر: 52117 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به اینکه واکسیناسیون دانش آموزان از ۲۸ شهریور آغاز شده است، گفت: تاکنون ۴۱ درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال استان واکسن دریافت کرده اند.

به گزارش نصر، مهین منافی با بیان اینکه بیش از ۲۹۰ هزار دانش آموز ۱۲ تا ۱۸ سال استان آذربایجان غربی مشمول طرح واکسیناسیون دانش آموزی هستند، اظهار کرد: تزریق واکسن برای دانش آموزان اختیاری است و والدین برای ثبت نام و دریافت نوبت به سامانه ثبت نام واکسیناسیون کرونا به نشانی: www.salamat.gov.ir مراجعه کنند.

وی با اشاره به این که از زمان شیوع ویروس کرونا، دانش آموزان از آموزش حضوری محروم بوده‌اند و با وجود تلاش شبانه‌روزی معلمان و ارائه آموزش به صورت مجازی و غیرحضوری، صدمات زیادی به تعلیم و تربیت دانش آموزان وارد شده است، افزود: اطلاع رسانی لازم به منظور ترغیب دانش‌آموزان به واکسینه شدن علیه بیماری کرونا در بستر شبکه شاد و ارسال پیامک برای اولیای دانش آموزان از طریق مدارس محل تحصیل آنان انجام شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی مهمترین عامل قطع زنجیره کرونا، تزریق واکسن و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در جامعه است، افزود: همچنین دو هزار و ۵۵۴ دانش آموز استثنایی استان در اولویت واکسیناسیون قرار دارند و تاکنون حدود ۷۰ درصد واکسینه شده اند.
منافی با تاکید بر اینکه باید با ترغیب اولیا و دانش آموزان برای تزریق واکسن از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم تا فضای ایمن و بدون دغدغه‌ای برای تحصیل دانش آموزان فراهم شود، گفت: واکسن سینوفارم برای سنین بالای ۱۲ سال تزریق می‌شود و سازمان غذا و داروی کشور این واکسن را تأیید کرده است.
وی با اشاره به این که دانش آموزان به هنگام مراجعه برای واکسیناسیون، حتماً شناسنامه خود را به همراه داشته باشند، بیان کرد: برای حضور تدریجی دانش آموزان در مدارس، علاوه بر انجام واکسیناسیون، نیاز به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و آماده سازی مدارس است و تیم‌های بازدید بر روند آماده سازی مدارس استان نظارت دارند.
انتهای پیام/
۴۱ درصد دانش آموزان آذربایجان غربی واکسن کرونا دریافت کرده اند نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار