خبر/

بستری ۲۰۱ بیمار کووید.۱۹ در استان اردبیل

1400/07/16 - 13:54 - کد خبر: 52077 نسخه چاپی

نصر:  با تداوم روند پایدار و ثابت شیوع کرونا در استان اردبیل، هم‌اکنون ۲۰۱ بیمار کووید.۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری بوده و ۱۲۵ بیمار تحت نظر هم تحت پوشش خدمات درمانی قرار دارند.

به گزارش نصر، بر اساس اعلام ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل در شبانه روز گذشته ۳۲ بیمار مبتلا به کووید.۱۹ در بیمارستان بستری شده و در این مدت ۲۹ بیمار با بهبود نسبی از مراکز درمانی استان ترخیص شده اند.
هم اکنون ۴۷ نفر از بیماران  بستری در بیمارستانها در بخش‌های ویژه بیمارستانی تحت درمان هستند.
بر اساس این گزارش ،  در شبانه روز گذشته سه نفر دیگر از مبتلایان بیماری کووید.۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان کرونا در این استان در ۱۹ ماه گذشته  به  ۲ هزار و ۴۸۸ نفر رسید.
دکتر شهرام حبیب زاذه  رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل  گفت: هم‌اینک شهرستان‌های کوثر، نمین، گرمی، اصلاندوز، سرعین، نیر و بیله‌سوار در وضعیت زرد و شهرستان‌های اردبیل، خلخال، پارس‌آباد و مشگین‌شهر در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارند.
وی  با اشاره به قرار داشتن استان اردبیل در وضعیت نارنجی و با هشدار نسبت به احتمال افزایشی شدن روند شیوع کرونا در این استان افزود: در صورت عادی‌انگاری توسط شهروندان، افزایش موج شیوع محتمل است.
او  خواستار پرهیز از دورهمی و عادی‌انگاری بیماری کووید.۱۹ و نیز استفاده مستمر از ماسک توسط شهروندان شد و گفت: آمار بستری مبتلایان به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی این استان بعد از سه هفته دو رقمی شده و به ۵۵ نفر تنزل کرده که نشان دهنده روند کاهشی شدت شیوع کرونا در این استان است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل همچنین اعلام کرد: که از ۲۲ بهمن سال گذشته تاکنون ۹۹۱ هزار و ۱۲۴دُز واکسن کرونا برای گروه‌های هدف در استان اردبیل استان تزریق شده است.
دکتر حبیب‌زاده  افزود:  از این تعداد ۷۱۶هزار و ۴۴۶ دُز واکسن نوبت اول و ۲۷۴ هزار و ۶۷۸ دُز واکسن نوبت دوم در استان اردبیل تزریق شده است.
وی تاکید کرد: حتی افرادی که ۲ دُز واکسن کرونا زده‌اند و ۲ هفته از زمان واکسیناسیون آنها گذشته است، باید ماسک زده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند چون واکسیناسیون باعث پیشگیری از ابتلا نمی‌‍‌شود و تنها در پیشگیری از مرگ و میر موثر است.
بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه سال گذشته با ۲۲ فوتی، بیشترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا با ۱۸۹ نفر و بالاترین رکورد بستری همزمان مبتلایان نیز با ۸۹۷ نفر در روز ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است.
انتهای پیام/
بستری ۲۰۱ بیمار کووید.۱۹ در استان اردبیل نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار