فرمانده هوانیروز:

هوانیروز«ماشین جنگی رژیم بعثی» را متوقف کرد

1400/07/15 - 12:28 - کد خبر: 52051 نسخه چاپی

نصر: امیر سرتیپ قربانی با اشاره به نقش هوانیروز در تثبیت انقلاب اسلامی گفت: هوانیروز ماشین جنگی رژیم بعثی را متوقف کرد.

به گزارش نصر، امیر سرتیپ یوسف قربانی فرمانده هوانیروز ارتش در خصوص نقش هوانیروز در تثبیت انقلاب اسلامی اظهار داشت: هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران نقش بی‌بدیلی را از بدو پیروزی انقلاب اسلامی در مقابله با غائله‌ها و ناامنی‌هایی که در برخی از مناطق مرزی کشور توسط منافقین و معاندین طرح‌ریزی شده بود، ایفا کرد.
وی ادامه داد: اگر مجاهدت نیروهای مردمی، انقلابی و خلبانان هوانیروز در روزهای آغازین انقلاب اسلامی نبود، به واقع غرب کشور را در مقابل هجمه‌های معاندین از دست می‌دادیم.
فرمانده هوانیروز ارتش افزود: همچنین هوانیروز اعم از کادر پروازی و نیروهای فنی در دوران دفاع مقدس در نبردی نابرابر در مقابل متجاوزان بعثی ایستادگی کردند و در سه روز نخست درگیری، ماشین جنگی عراق را متوقف کردند؛ رشادت خلبانان هوانیروز در برابر ارتش بعثی در ۴۰ کیلومتری اندیمشک و غرب کشور اجازه تصرف مناطق حیاتی کشور را به متجاوزان بعثی نداد.
امیر قربانی با اشاره به توانمندی هوانیروز و همچنین نیروی هوایی ارتش عنوان کرد: آنچه که از نبردهای هوایی دوران دفاع مقدس می‌توان عنوان کرد، این است که رژیم بعثی عراق اگر برآورد صحیحی از توان هوانیروز و نیروی هوایی ما داشت، شاید هیچ‌گاه با ملت بزرگ ایران وارد نبرد نمی‌شد.
وی گفت: هوانیروز قهرمان در عملیات‌های بزرگ و کوچک دفاع مقدس همواره حضور مؤثری داشت که می‌توان به عملیات‌های بیت‌المقدس، طریق‌القدس، فتح‌المبین و... اشاره کرد؛ ۵۰۰ هزار ساعت پرواز عملیاتی یکی از افتخارات هوانیروز در دوران دفاع مقدس محسوب می‌شود که این بیانگر توان عملیاتی این یگان و نقش‌آفرینی فرزندان انقلاب در عرصه مقابله با متجاوزان است.
فرمانده هوانیروز ارتش با اشاره به توان عملیاتی این یگان در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: یکی از فرماندهان نظامی رژیم بعثی کتابی را به رشته تحریر درآورده و در آن می‌گوید که هوانیروز کمر ما را در دوران جنگ شکست.
انتهای پیام/
 هوانیروز«ماشین جنگی رژیم بعثی» را متوقف کرد خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار