مدیرعامل آب منطقه ای استان خبر داد:

پلمپ و انسداد 447 حلقه چاه غیرمجاز در آذربایجان شرقی

1400/07/14 - 23:29 - کد خبر: 52046 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی از پلمپ و انسداد 447 حلقه چاه غیرمجاز در 6 ماه نخست سال جاری در دشت های استان و جلوگیری از تخلیه سالیانه دو میلیون متر مکعب آب از آبخوان ها خبر داد.

به گزارش نصر، یوسف غفارزاده با اعلام این خبر، افزود: با توجه به کاهش بارندگی و کسری مخازن سدها در سال جدید، انجام فعالیت در راستای حراست و صیانت از منابع آبی سطحی و زیرزمینی اهمیت ویژه ای یافته و در شش ماهه نخست سال، با همکاری اکیپ های گشت و کنترل در شهرستان ها، 73 حلقه چاه غیرمجاز پلمپ و تعداد 374 حلقه چاه غیرمجاز پر و مسلوب المنفعه شده که بیشترین میزان انسداد به شهرستان های شبستر، اهر و ملکان تعلق دارد.
وی بیان کرد: برای مقابله با فرونشست های استان در نتیجه حضور مستمر اکیپ های گشت و بازرسی در نیمه اول سال 1400 از حفر 180 چاه غیرمجاز جدید جلوگیری و تعداد 95 دستگاه حفاری غیرمجاز توقیف و به پارکینگ تحت نظارت امور های منابع آب شهرستان های مربوطه منتقل شده اند.
مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی گفت: در راستای مدیریت و کنترل میزان برداشت از چاه های مجاز، از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد 277 دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه های دارای پروانه بهره برداری نصب و از اضافه برداشت تعداد 177 حلقه چاه مجاز از طریق پلمپ و یا قطع برق جلوگیری به عمل آمده که در نتیجه این اقدامات نیز مانع از برداشت غیرمجاز حدود 6 میلیون متر مکعب از منابع آب زیرزمینی شده ایم.
وی گفت: در پی اقدامات اکیپ های گشت و بازرسی در استان، علاوه بر صیانت از منابع آب زیرزمینی، در حوزه منابع آب سطحی نیز قلع و قمع 38 مورد استخر زهکش حاشیه رودخانه ها، شناسایی و توقیف 35 دستگاه موتور پمپ ثابت و سیار جاشیه رودخانه ها، موجب بازگشت حجم آبی در حدود 3 میلیون متر مکعب به رودخانه ها شده است.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای آذربایجان شرقی، غفارزاده در پایان افزود: همچنین 80 هکتار با اعتبارات عمرانی از اراضی حریم و بستر رودخانه های استان در نیمه اول سال جاری با اخذ دستور قضایی و همکاری اکیپ های گشت و بازرسی رفع تصرف شده است.
انتهای پیام/
پلمپ و انسداد 447 حلقه چاه غیرمجاز در آذربایجان شرقی خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار