حجم تجارت با ایران ۴۲ درصد افزایش یافته است

1400/07/14 - 15:28 - کد خبر: 52029 نسخه چاپی

نصر: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی با حضور حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از افزایش ۴۲ درصدی حجم تجارت روسیه با ایران خبر داد.

به گزارش نصر،  لاوروف در نشست مطبوعاتی با امیر عبداللهیان گفت: امروز در چارچوب دیدار نخست وزیر خارجه ایران به مسکو گفت و گو کرده و درباره مناسبات تجاری و روند تولید واکسن اسپوتنیک‌وی مذاکره کردیم.
این دیپلمات روس افزود: به رغم تحریم‌های آمریکا، مبادلات تجاری با ایران ۴۲ درصد افزایش یافته است.  
وی همچنین پیرامون مذاکرات برجام گفت: مسیر حل اختلافات در باره برجام از طریق اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ است. اصول من درآوردی غرب و آمریکا و تحمیل بر دیگران را نمی پذیریم.
لاوروف پیرامون تحولات افغانستان تاکید کرد: افغانستان باید منبع تهدید منطقه ای نباشد و باید تهدید تروریستی و قاچاق مواد مخدر متوقف شود.  
وی همچنین با اشاره به حضور گسترده پناهجویان افغان در ایران گفت: ما شاهد سهم مثبت ایران در میزبانی یک میلیون پناهنده افغان هستیم.
لاوروف در ادامه گفت: به همکاری با ایران و ترکیه در چارچوب مذاکرات آستانه ادامه می دهیم.  
لاوروف گفت در خصوص تحولات منطقه قفقاز نیز گفت :ما بارها موصع خود را اعلام کردیم. روسیه یک سال ژپش جنگ در قره باغ را متوقف کرد. 
وی افزود: امروز با همتای ایرانی گفت و گو کردیم و پیشنهاد شد سه کشور قفقاز(جمهوری آذربایان، ارمنستان و ترکمنستان) با ایران و روسیه و ترکیه در چارچوب گروه 3+3 مذاکره کند. این بیشنهاد مثبت ارزیابی شد. 
وزیر خارجه روسیه تأکید کرد این کشور هیچ تمایلی برای تغییر ژیوبلیتیک منطقه ندارد.
انتهای پیام/
 حجم تجارت با ایران ۴۲ درصد افزایش یافته است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار