معاون گردشگری:

ایران با افزایش سرعت واکسیناسیون به دنبال رونق مجدد گردشگری است

1400/07/14 - 13:25 - کد خبر: 52015 نسخه چاپی

نصر: معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به افزایش سرعت واکسیناسیون عمومی افزود: در حال آماده‌سازی زیرساخت‌ها و روساخت‌های لازم برای شروع مجدد رونق این حوزه هستیم.

به گزارش نصر، میراث‌آریا علی اصغر شالبافیان که به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در پانزدهمین نشست هم‌اندیشی سیاست‌ها و استراتژی‌های بلندمدت گردشگری داخلی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) که از ۱۳ تا۱۶ مهر جاری در کشور مالدیو در حال برگزاری است شرکت و سیاست‌ها و راهبردهای ایران را به ویژه در ایام کرونا و پساکرونا تشریح کرد.  
او ضمن بیان چالش‌های پیش‌روی توسعه گردشگری ایران، اقداماتی را که در زمان همه‌گیری کرونا برای کاهش آثار منفی آن بر گردشگری داخلی توسط وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران اتخاذ شده، تشریح کرد.  
وی گفت: با توجه به اینکه شرایط همه‌گیری کرونا به گونه‌ای بود که مرزهای ورودی کشور بسته و سفرهای داخلی نیز طبق دستورالعمل‌های بهداشتی با محدودیت‌های فراوانی مواجه شد، فعالان گردشگری کشور آسیب‌های زیادی دیدند که اقداماتی برای حمایت از آن‌ها و جلوگیری از تعطیلی این مراکز در نظر گرفته شد و این حمایت‌ها تا زمان از بین رفتن بیماری ادامه خواهد داشت.
شالبافیان افزود: با توجه به اینکه در این شرایط امکان صدور مجوز سفر گسترده به مقاصد گردشگری را نداریم، طی این چند سال، رویکرد توسعه و متنوع‌سازی محصولات گردشگری را اتخاذ کردیم که حاصل آن را می‌توان صدور مجوز گردشگری کشاورزی دانست و سایر محصولات گردشگری نیز مطابق با ظرفیت‌های گردشگری کشور در حال شناسایی و برنامه‌ریزی هستند تا به سمت توسعه گردشگری تخصصی و خانواده محور پیش برویم.  
معاون گردشگری کشور ضمن اشاره به افزایش سرعت واکسیناسیون عموم مردم ایران و از جمله فعالان شاغل در حوزه گردشگری داخلی کشور، از چشم‌انداز رو به رشد گردشگری داخلی طی چند ماه آینده و رونق مجدد آن خبر داد و افزود: در حال آماده‌سازی زیرساخت‌ها و روساخت‌های لازم برای شروع مجدد رونق گردشگری داخلی از جمله برای رویدادهای ملی و بین‌المللی شامل عید نوروز و سایر جشنواره‌های موضوعی هستیم.
او گفت: در این چند سال از ظرفیت نیروهای متخصص و علمی برای تهیه اسناد فرادست و مطالعاتی استفاده کردیم و سند راهبردی توسعه گردشگری، استراتژی ملی صادرات گردشگری و برند ملی گردشگری ایران را تهیه کرده‌ایم.
شالبافیان خاطرنشان کرد: بسیاری از دوره‌های آموزشی و توانمندسازی حوزه گردشگری را نیز در فضای مجازی توسعه داده و برای علاقه‌مندان اجرا کردیم.
معاون گردشگری ضمن اشاره به تهیه دستورالعمل سفر هوشمند و ایمن، از تهیه طرح‌های تبلیغاتی از جمله ویدیوکلیپ و موشن‌گرافیک برای معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران و تمرکز بر تورهای سازمان‌دهی شده به جای سفرهای انفرادی و طولانی‌مدت، تمرکز بر تفریحات در مناطق باز از قبیل مزارع گردشگری و طبیعت‌گردی خبر داد.  
شالبافیان در پایان ضمن خرسندی از تشکیل این نشست، نسبت به اشتراک‌گذاری تجربیات و اقدامات سایر کشورها در مواجهه با پاندمی کرونا و رونق مجدد گردشگری داخلی ابراز امیدواری کرد.  
در این نشست با حضور نمایندگانی از ۲۴ کشور از جمله ژاپن، چین، هنگ‌کنگ، پاکستان، اندونزی، هند، ایران و همچنین دبیرکل سازمان جهانی گردشگری، مدیر منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه و چندین تن از مدیران ارشد سازمان جهانی گردشگری، معاون گردشگری ضمن تشریح ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گردشگری ایران، به محدودیت‌های ایجاد شده به‌ واسطه همه‌گیری کرونا در حوزه گردشگری داخلی اشاره کرد.  
نمایندگان سایر کشورها نیز در روز نخست، سیاست‌ها و اقدامات مرتبط با گردشگری خود را برای حضار تشریح کردند.
انتهای پیام/
 ایران با افزایش سرعت واکسیناسیون به دنبال رونق مجدد گردشگری است خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار