فرماندار اردبیل؛

۳۲۰ میلیارد ریال برای بهسازی راه‌های روستایی اردبیل اختصاص یافت

1400/07/14 - 12:47 - کد خبر: 52011 نسخه چاپی

نصر: فرماندار اردبیل گفت: امسال ۳۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی و توسعه راه‌های روستایی این شهرستان اختصاص یافته است.

به گزارش نصر، مسعود امامی یگانه روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد:یکی از مطالبات اصلی مردم رو ستاهای اردبیل بهسازی راه ها و تامین آب آشامیدنی است که برای برآورد شدن این مطالبات اعتبارات لازم تامین شده است.
 وی با اشاره به اجرای طرح های راه‌سازی در برخی روستاها و بخش‌ها افزود: تکمیل و اجرای طرح‌های هادی ، رفع مشکل آب شرب و کشاورزی، رفع مشکل اینترنت و آنتن دهی در روستاها از دیگر مشکلات و مطالبات مردم روستاهای شهرستان اردبیل است که برای تامین اعتبار مورد نیاز از محل اعتبارات ملی دستگاه‌ها تلاش می‌شود.
فرماندار اردبیل گفت: در بخش ثمرین نیز بهسازی و توسعه  سه راهی ثمرین به شهرثمرین و روستای گندیشمین در حال اجراست و بهسازی و ساماندهی  نهر ثمرین با اختصاص ۱۶۰ میلیارد ریال از منابع ملی شروع می شود.
وی در مجموع از اختصاص ۴۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین آب آشامیدنی و ساماندهی راه‌های روستایی این شهرستان خبرداد و افزود: وضعیت راه‌های روستایی در این شهرستان چندان مطلوب نیست و نیازمند مرمت و بازسازی هستند.
امامی یگانه اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلات روستاهای اردبیل کمبود آشامیدنی است که آب و فاضلاب برای تامین آب روستاها دارای مشکل باید اقدامات اساسی انجام دهد.
وی خواستار استفاده بهینه آب توسط روستاییان شد و گفت: روستاییان باید در مصرف آب صرفه‌جویی کرده و از هدررفت آب جلوگیری کنند.
او با بیان اینکه خشکسالی بخش کشاورزی این شهرستان را تهدید می‌کند، افزود: کشاورزان ضمن استفاده بهینه از آب در اراضی نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند تا در صورت بروز خشکسالی بخشی از خسارت‌ها از طریق صندوق بیمه کشاورزان جبران شود.
فرماندار اردبیل با اشاره به چرخه طولانی تصفیه و تامین آب برای شهروندان و هزینه بالای تامین آن برای دولت بیان کرد: تنها ۱۵ درصد از هزینه آب آشامیدنی از مردم دریافت می‌شود و ضروری است با فرهنگ‌سازی و آموزش از هدررفت آب سالم جلوگیری کنیم.
انتهای پیام/
۳۲۰ میلیارد ریال برای بهسازی راه‌های روستایی اردبیل اختصاص یافت خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار