معاون فرهنگی و اجتماعی فرمانده انتظامی استان خبر داد:

برگزاری ۱۴۹ برنامه در هفته نیروی انتظامی در آذربایجان‌شرقی

1400/07/12 - 16:15 - کد خبر: 51946 نسخه چاپی

نصر: معاون فرهنگی و اجتماعی فرمانده انتظامی استان از برگزاری ۱۴۹ برنامه در هفته نیروی انتظامی در آذربایجان‌شرقی خبر داد.

به گزارش نصر، سرهنگ هاشم شعفی روز دوشنبه، ۱۲ مهرماه، در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته نیروی انتظامی که با حضور مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری آذربایجان‌شرقی و نمایندگان دستگاه‌های مختلف اجرایی استان در استانداری  برگزار شد، اظهار کرد: برنامه‌های هفته نیروی انتظامی امسال به صورت کشوری برگزار خواهد شد و مانند هفته‌ی دفاع مقدس و هفته بسیج، تمامی سازمان‌ها و نهادها مشارکت خواهند کرد.
وی ادامه داد: هفته نیروی انتطامی امسال بخاطر تقارن با ماه صفر مقرر شد از روز ۱۷ تا ۲۳ مهرماه و با شعار «پلیس هوشمند ، امنیت پایدار» با برنامه های مختلف برگزار شود.
وی با بیان اینکه امنیت فعلی کشور مرهون تلاش نیروهای مسلح است، افزود: پلیس سیر تحولی خود را در دهه‌های مختلف طی کرده است به‌طوریکه در دهه‌ی اول و در  جنگ تحمیلی در قالب کمیته‌های انقلاب، تیپ قوامین، تیپ موسی بن‌جعفر(ع) ، نیروهای شهربانی در قالب تیپ ایثار حاضر بودند و در دهه‌ی دوم نیز سیر تحولی خود را شروع کرده و بحث ادغام نیروها در قالب نیروی انتظامی انجام شد.
شعفی خاطرنشان کرد: پلیس بعد از ادغام و در دهه ۸۰ تا ۹۰ وارد موضوع جامعه محوری شده و در دهه ۹۰ تا ۱۴۰۰ نیز سیر هوشمندسازی را طی کرده است تا امنیت را در جامعه ایجاد کند.
وی، در تشریح رویکردهای نیروی انتظامی گفت: افزایش احساس امنیت و ایجاد نشاط و شادابی در بین مردم، آینده نگری، امیدآفرینی، جلب مشارکت مردمی در تولید آرامش و افزایش مقبولیت اجتماعی پلیس از جمله رویکردهای مهم نیروی انتظامی هستند.
وی ادامه داد: ۱۴۹ برنامه در سطح استان و ۲۶۳ برنامه در سطح کشور برگزار خواهد شد که آغاز هفته از طریق برگزاری صبحگاه مشترک و پایان برنامه ها نیز سخنرانی فرماندهان انتظامی استان ها پیش از خطبه‌های نماز جمعه خواهد بود البته در شهرهایی که امکان برگزاری نماز وجود داشته باشد.
نیروهای مسلح و امنیتی حلقه‌های اصلی تولید امنیت در جامعه هستند
معاون هماهنگی فرمانده انتظامی استان نیز طی سخنانی در این جلسه گفت: گاهی این سوال پرسیده می‌شود که نقش نیروی انتظامی چیست و این نهاد نظامی چه کارهایی انجام می‌دهد که در پاسخ به این سوال باید بگویم کافی است به مدت دو روز کلیه فعالیت های نیروی انتظامی در همه قسمت ها را تعطیل کنیم، در این صورت آیا اصلا وضعیت زندگی و جامعه قابل تصور می‌شود؟ آیا سارقین  و اراذل و اوباش از این فرصت استفاده نمی‌کنند؟
سرهنگ صابر عباسزاده ادامه داد: نه تنها نیروی انتظامی بلکه تمامی نیروهای مسلح و امنیتی بعنوان حلقه‌ی اصلی تولید امنیت محسوب می‌شوند و انتظار ما این است که سازمانها و نهاد ها حداقل در اندازه‌ی نصب بنر و یا صدور پیام تبریک موجب دلگرمی نیروهای مسلح شوند.
وی با اشاره به برگزاری همایش یک روزه با حضور وزیر کشور و کلیه‌ی استانداران، فرمانداران، بخشداران و شهرداران در سراسر کشور گفت: در این همایش که به صورت ویدیو کفرانسی برگزار خواهد شد، وزیر کشور دستوراتی را در حوزه‌ی مسئولیت پذیری ابلاغ خواهد کرد و به این دلیل هفته نیروی انتظامی امسال متفاوت تر از سال‌های قبل برگزار خواهد شد.
به گزارش ایسنا، در این جلسه نمایندگان دستگاه‌های مختلف اجرایی استان ضمن بیان نقطه نظرات خود در خصوص برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های هفته نیروی انتظامی، آمادگی خود را برای هرگونه همکاری با فرماندهی انتظامی استان برای برگزاری برنامه ها اعلام کردند.
انتهای پیام/
 برگزاری ۱۴۹ برنامه در هفته نیروی انتظامی در آذربایجان‌شرقی نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار