مدیرکل میراث‌فرهنگی استان؛

هنرمندان نقره‌کار آذربایجان‌شرقی ساماندهی می‌شوند

1400/07/12 - 15:40 - کد خبر: 51943 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از ساماندهی فعالیت و تسهیل امور هنرمندان حکاکی روی نقره و طرح نقره در این استان خبر داد.

به گزارش نصر، احمد حمزه زاده روز دوشنبه در جلسه هم‌اندیشی با هنرمندان حکاکی روی نقره و طرح نقره آذربایجان شرقی، تشکیل انجمن حرفه‌ای هنرمندان این رشته را عاملی موثر در پیشبرد اهداف و تسهیل روند فعالیت آن‌ها عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه در استان بیش از ۷۰۰ هنرمند به فعالیت در حوزه حکاکی روی نقره و طرح نقره مشغول هستند، لذا تشکیل انجمن حرفه‌ای هنرمندان این رشته هنری، گامی روبه‌جلو برای تسهیل فعالیت این صنف است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی با تاکید بر حمایت از فعالیت‌های هنرمندان فعال این حوزه خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس و نمایندگان استانداری نیز برای تسهیل فعالیت و موضوع بیمه هنرمندان این حوزه اعلام آمادگی کرده اند.
حمزه زاده گفت: با تشکیل انجمن حرفه‌ای هنرمندان حکاکی روی نقره و طرح نقره امکان پوشش سه هزار نفر به همراه خانواده‌ها فراهم می شود که به‌واسطه این اقدام روند فعالیت هنرمندان با رونق بیشتری ادامه خواهد یافت.
وی اظهار کرد: آموزش جامع به علاقه‌مندان و گسترش فعالیت این هنر اصیل در استان از جمله اقداماتی است که با تشکیل این انجمن توسط هنرمندان عضو انجام می شود.
انتهای پیام/
هنرمندان نقره‌کار آذربایجان‌شرقی ساماندهی می‌شوند خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار