مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی:

توسعه‌ی کشورها در سایه اقتدار نیروهای مسلح تحقق می‌یابد

1400/07/12 - 14:55 - کد خبر: 51939 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ما می‌خواهیم در طول هفته نیروی انتظامی خدمات این نهاد را به مردم معرفی کنیم، گفت: توسعه‌ی کشورها در بستر امنیت و اقتدار نیروهای مسلح تحقق می‌یابد به‌طوریکه اگر امنیت آسیب ببیند، توسعه ای نیز شکل نخواهد گرفت و ما باید سعی کنیم اقتدار مدّنظر رهبر انقلاب را حفظ، تامین و ارتقا دهیم.

به گزارش نصر، بدر شکوهی روز دوشنبه، ۱۲ مهرماه، در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته نیروی انتظامی که با حضور معاونت هاهنگی و فرهنگی-اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌شرقی و نمایندگان دستگاه های مختلف اجرایی استان در محل استانداری آذربایجان‌شرقی برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن هفته نیروی انتظامی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ناجا اظهار کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانش‌آموختگان دانشگاه امام حسین(ع) بر روی موضوع امنیت تاکید کردند،  اقدامات نیروهای مسلح و به ویژه نیروی انتظامی در دوره‌های مختلف قابل افتخار است و افتخار نیروی انتطامی این است که مقوله‌ی تامین امنیت را برعهده دارد و تاکنون در بالاترین درجه به ایفای نقش پرداخته است.
وی ادامه داد: حضرت امیرالمؤمنین(ع) می فرمایند« الجُنُوُد بِإذنِ اللّه ِ حُصُونُ الرَّعیَّةِ وَ زَینُ الوُلاةِ وَ عِزُّالدِّینِ وَ سُبُلُ الأَمنِ وَ لَیسَ تَقُومُ الرَّعِیِّةُ إلاّ بِهِم» « سربازان ، به اذن خداوند، دژ مردم، زینت زمامداران، مایه عزّت دین و امنیّت اند و کار شهروندان، جز به آنان استوار نمی‌شود»؛ من همواره در جمع نیروهای مسلح از این حدیث استفاده می‌کنم تا اهمیت و جایگاه نیروهای مسلح بیش از پیش مشخص شود.
شکوهی تاکید کرد: مشاهده‌ی عملکرد نیروی انتظامی نوعی آرامش درونی و احساس امنیت را در مردم به وجود می‌آورد و به همین علت است که نظام سلطه و بیگانگان همواره با تخریب نیروهای نظامی و امنیتی و با سیاه نمایی قصد ایجاد یأس و ناامیدی در بین مردم را دارند.
وی خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران، بسیج، نیروی انتظامی، ارتش و سایر نیروهای امنیتی که هرکدام نقش بزرگ و بی بدیلی را ایفا نموده اند، هواره در معرض تهدید و تخریب توسط بیگاناگان قرار دارند و وظیفه‌ی ما است که اجازه ندهیم این اتفاق رخ دهد.
وی با تاکید بر اینکه اکثر نوجوانان و جوانان به اقتضای سنی تحت تاثیر رسانه های بیگانه قرار می‌گیرند، متذکر شد: در دنیای امروز که فضای مجازی تاثیرات زیادی دارد، نقش نهادهای مختلف در معرفی خدمات نیروهای مسلح بسیار حائز اهمیت است و باید در طول این هفته با برگزاری برنامه‌های بهتری نسبت به گذشته، آموزش‌های لازم را در حوزه‌ی پلیس فتا و آسیب‌ها و نقاط مثبت فضای مجازی به جوانان ارائه دهیم.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه علی‌رغم اقدامات شایسته، خدمات ناجا به خوبی در رسانه ها منعکس نشده است، گفت: نیاز است که فرماندهی، معاونت ها و پلیس‌های تخصصی ناجا در این حوزه ورود کرده و مجموعه اقدامات خود را از طریق رسانه‌ها به اطلاع مردم برسانند و تمامی رسانه‌ها نیز می‌بایست اقدامات پلیس را منعکس کنند.
وی در پایان با اشاره به حضور تعداد زیادی از دانش‌آموزان در شبکه شاد خاطرنشان کرد: حضور این تعداد از دانش‌آموزان و معلمان در این بستر بهترین فرصت برای استفاده از این ظرفیت است تا با همکاری و هماهنگی بین ناجا و آموزش و پرورش موضوعات آموزشی در این فضا به دانش آموزان منتقل شود.
به گزارش ایسنا، در این جلسه نمایندگان دستگاه‌های مختلف اجرایی استان ضمن بیان نقطه نظرات خود در خصوص برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های هفته نیروی انتظامی، آمادگی خود را برای هرگونه همکاری با فرماندهی انتظامی استان برای برگزاری برنامه ها اعلام کردند.
انتهای پیام/
 توسعه‌ی کشورها در سایه اقتدار نیروهای مسلح تحقق می‌یابد خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار