نماینده ولی فقیه و استاندار آذربایجان شرقی پیام تسلیت صادر کردند؛

خلبان " محققی " نابغه پرواز بود

1400/07/12 - 08:35 - کد خبر: 51890 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان شرقی در پیام هایی جداگانه درگذشت امیر سرتیپ منوچهر محققی خلبان افسانه ای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را تسلیت گفتند.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی آل هاشم امام جمعه تبریز؛ درگذشت امیر سرتیپ منوچهر محققی را تسلیت گفت.
در پیام نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی آمده است:
خبر درگذشت مردی از خطه آذربایجان و تبریز قهرمان، امیر سرتیپ منوچهرمحققی قلب هایمان را آکنده از غم و اندوهی جانکاه کرد.
نخبه پرواز و نام آور نیروی فداکار هوایی ارتش که نام پُرصلابتش با رکورد داری در پروازهای برون مرزی و پرواز با هواپیمای جنگی فانتوم بر تارک تاریخ پر افتخار ایران عزیز می درخشد.
 نام و نشان امیر قهرمان ارتش ، سرتیپ دوم خلبان محققی را باید از روزهای پُرغرور علمیات‌های بزرگی همچون کمان ۹۹ و عملیات مروارید پرسید.
غروب پرُفروغ این قهرمان ملی را به همه یادگاران دفاع مقدس ، یاران و هم قطاران این شهید والامقام در ارتش جمهوری اسلامی ایران خصوصا نیروی هوایی ارتش ، خانواده مکرم و همه دوستان و آشنایان این عزیز سفر کرده تسلیت عرض نموده و برای روح بلند امیر منوچهرمحققی علو درجات و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و اجر جزیل از درگاه خداوند منان مسئلت می نمایم.

پیام تسلیت استاندار
استاندار آذربایجان شرقی نیز در پیامی درگذشت امیر سرتیپ خلبان منوچهر محققی را تسلیت گفت.
متن پیام دکتر محمدرضا پورمحمدی به این شرح است:
خبر عروج ملکوتی امیر سرتیپ دوم خلبان «منوچهر محققی» از خلبانان و نخبگان پروازی و از نام‌آوران نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مایه تألم و تأثر خاطر شد.

سلحشوری‌های این بزرگمرد و نابغه پرواز در دوران هشت سال دفاع مقدس و سال‌های پس از آن در تامین امنیت حریم آسمان ایران اسلامی برهمگان آشکار و مسلم است.

ضمن ابراز همدردی با خانواده و همرزمان عزیز این قهرمان زنده‌یاد، از درگاه الهی همنشینی با شهیدان والامقام را برای این عزیز سفرکرده و صبر و شکیبایی را برای بازماندگان مسألت می‌کنم.
انتهای پیام/
خلبان نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار