وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد:

اتصال همه روستاهای کشور به اینترنت تا پایان سال آینده

1400/07/11 - 16:39 - کد خبر: 51871 نسخه چاپی

نصر: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: روستاهای کل کشور تا پایان سال آینده به طور کامل تحت پوشش اینترنت قرار می‌گیرند.

به گزارش نصر، «عیسی زارع‌پور» امروز ۸۸ باجه خدمات بانکی روستایی در مناطق کم برخوردار ۱۸ استان را افتتاح کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره پوشش کامل روستاهای کشور به اینترنت گفت: حدود ۲۰ درصدی که باقی مانده جزو نقاط سخت، صعب العبور و دورافتاده است.
زارع‌پور ادامه داد: در گذشته با ایجاد هر سایت حدود سه روستا تحت پوشش قرار می‌گرفت، اکنون برای این ۵ تا ۶ هزار روستای باقیمانده برای هر روستا حداقل یک سایت باید احداث کنیم. گاهی نیز نیاز به سایت واسط داریم.
وی افزود: در واقع تحقق اینترنت در این ۲۰ درصد باقیمانده از روستاها به اندازه ۸۰ درصد روستاهایی که مجهز به اینترنت شده‌اند زحمت دارد، اما بر اساس وعده‌ای که به نمایندگان مجلس داده‌ایم تا پایان سال ۱۴۰۱ شاهد پوشش سراسری روستاهای بالای ۲۰ خانوار در سراسر کشور خواهیم بود.
به گزارش ایرنا سال ۹۲، تنها ۱۱ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار ایران به اینترنت متصل بودند، اما اکنون فاصله اندکی باقی‌مانده تا اتصال ۱۰۰ درصدی روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت را جشن بگیریم.
توجه به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته از جمله مهم‌ترین عوامل گسترش عدالت اجتماعی و تحقق اقتصاد مقاومتی است. با اجرای پروژه USO، گام‌های بلندی در خصوص خدمت‌رسانی به روستاها برداشته شد و در کنار پوشش روستایی به دسترسی آن‌ها به شبکه ملی اطلاعات نیز توجه ویژه‌ای شده است.
انتهای پیام/
 اتصال همه روستاهای کشور به اینترنت تا پایان سال آینده خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار