فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران خبر داد:

۱۵۰ هزار میلیارد ریال نیاز اعتباری توسعه تجهیزاتی مرزهای کشور

1398/08/08 - 17:03 - کد خبر: 5185 نسخه چاپی

نصر: فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: ۱۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه تجهیزاتی در مرزهای کشور مورد نیاز است.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، سردار قاسم رضایی امروز در گفت و گویی افزود: مرزبانی طرحی را با مرکز پژوهش‌های مجلس در سال گذشته کار کرده که طرح کاملی برای مرزهای کشور است و تمامی موضوعات از جمله اماکن، ابنیه، جاده ها، تجهیزات و موضوعات رفاهی و خدماتی به مرزبانان و مرزنشینان در آن مورد توجه قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: در یک دهه گذشته برنامه های خوبی در مرزها انجام و بخشی از خلاها ترمیم شده ولی چون عقب ماندگی‌ در مرزها عمیق است، باید اقدامات قابل توجهی در آنها صورت گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد که در نیمسال دوم سال جاری با دستوراتی که به بعضی وزارتخانه‌ها داده شده، بخشی از این طرح اجرایی شود و بخشی نیز در سال آینده به اجرا درآید.

وی اضافه کرد: سازمان برنامه و بودجه به طرح مرزها آگاهی کامل دارد که امیدواریم در برنامه بودجه سال آینده و ۱۴۰۰ به صورت ملموس این اعتبار اختصاص یابد.

فرمانده مرزبانی کشور با اشاره به اینکه مواد مخدر مهمترین معضل مرزهای ۱۹۰۰ کیلومتری شرق کشور است، گفت: حدود ۳۰ درگیری طی شبانه روز در این مرزها رخ می دهد که عمده آن مربوط به مواد مخدر است.

وی بیان کرد: در سال ۲۰۰۰ میلادی طبق آمار سازمان ملل ۲۰۰ تن مواد مخدر در افغانستان تولید می‌شد که بعد از ۲۰ سال با حضور نیروهای آمریکایی و بیگانه، این آمار ۴۵ برابر شده و به ۹ هزار تن رسیده است که این امر نشان دهنده تهدید روزافزون مواد مخدر در منطقه است.

وی اظهار کرد: در هفت ماه گذشته از ورود بیش از ۴۷ تن مواد مخدر به کشور از مرزهای شرقی جلوگیری شده که عمده آنها با درگیری و دستگیری با اتباع غیر ایرانی بوده است.

سردار رضایی افزود: تغییر مسیر ترانزیت مواد مخدر در مرزهای شرقی، یک موضوع جدی است و اقدامات لازم در این خصوص انجام داده ایم.

وی اضافه کرد: در دهه گذشته اقدامات موثری از جمله ایجاد کانال‌ها، خاکریزها، پاسگاه‌ها، برجک‌ها و سیستم‌های الکترو اپتیکی در این خصوص انجام شده که باعث شده بخشی از مسیر ترانزیت مواد مخدر به سمت دریای عمان و خلیج فارس سوق یابد.

وی ادامه داد: در نشستی که با کشورهای حوزه خلیج فارس داشتیم اعلام کردیم که در دریای جنوب و خلیج فارس قادر نیستیم به تنهایی مبارزه با مواد مخدر را انجام دهیم و باید همه کشورهای حوزه خلیج فارس پای کار بیایند و عملیات‌های همزمان مشترک در این خصوص انجام شود.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: تمامی مناطق مرزی را تحت پوشش و کنترل داریم و جایی از مرز نیست که خارج از پوشش و پایش مرزبانان باشد.

وی بیان کرد: با اشرافیت اطلاعاتی بر مرزها، نیروهای هوشمند و تجهیزات مختلف مرزهای آذربایجان غربی و کشور آماده سرمایه گذاری است و هم اکنون زمینه سرمایه‌گذاری های اقتصادی، کشاورزی، صنعتی و تولیدی در مرزها فراهم است.

فرمانده مرزبانی کشور برای معارفه فرمانده جدید مرزبانی آذربایجان غربی به این استان سفر کرده است.

انتهای پیام/

۱۵۰ هزار میلیارد ریال نیاز اعتباری توسعه تجهیزاتی مرزهای کشور نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار