جوزف بورل:

توافق هسته ای ایران همچنان یک دستاورد مهم امنیتی است

1400/07/11 - 12:36 - کد خبر: 51842 نسخه چاپی

نصر: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا توافق هسته ای ۲۰۱۵ ایران (برجام) را یک دستاورد مهم امنیتی خواند و تأکید کرد که حفظ آن، راه را برای پرداختن به سایر مسائل امنیتی در منطقه هموار می کند.

به گزارش نصر، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه‌ای اختصاصی با وبگاه خبری عرب نیوز درباره ضمانت‌های ارائه شده از سوی تهران برای پایبندی کامل به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ (برجام) گفت که به عنوان مسئول هماهنگ کننده برجام همواره بر این امر به صراحت پافشاری کرده که تمام طرف‌ها باید به اجرای کامل این توافق بازگردند که شامل بازگشت ایالات متحده به این توافق با لغو تمام تحریم‌های مرتبط و همچنین پایبندی مجدد ایران به تعهدات خود ذیل برجام می‌شود.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه توافق هسته‌ای ایران همچنان یک دستاورد مهم امنیتی است، مدعی شد که بدون این توافق، ایران تاکنون توانسته بود تسلیحات هسته‌ای را توسعه داده و بدین ترتیب، یک منبع بی ثبات کننده دیگر به منطقه خاورمیانه بیافزاید.
بورل با اشاره به فرافکنی‌های منفی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران، از سرگیری مذاکرات وین در اسرع وقت و در ادامه مذاکرات بیستم ژوئن را امری ضروری دانست و گفت که پیام وی به امیر عبداللهیان وزیر خارجه ایران در نیویورک ساده بود: «دیپلماسی راه حل است؛ بدون معطلی به [مذاکرات] وین بازگردید».
وی با اشاره به کنفرانس بغداد در ۲۸ آگوست و گفتگوهای دوجانبه میان ایران و عربستان سعودی از این تحولات استقبال کرد و آمادگی اتحادیه اروپا برای حمایت از کشورهای حاشیه خلیج فارس در ایجاد حس مشترکی از امنیت و همکاری را اعلام و تأکید کرد که در این راستا، توافق هسته‌ای (ایران] امری حیاتی است.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه خاطرنشان کرد که به زعم وی، «چنانچه حفظ برجام میسر شود و اجرای کامل آن تضمین گردد، این توافق هسته‌ای نخستین گام در مسیر پرداختن به سایر نگرانی‌های مشترک از جمله مسائل مربوط به امنیت منطقه‌ای خواهد بود».
انتهای پیام/
 توافق هسته ای ایران همچنان یک دستاورد مهم امنیتی است خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار