نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی؛

رکن مهم روضه خوانی داشتن اخلاص کامل و دوری از ریا است

1400/07/11 - 11:35 - کد خبر: 51835 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: رکن مهم روضه خوانی و ذکر مصیبت ائمه (ع)، داشتن اخلاص کامل، دوری از ریا، ظاهرسازی و عدم توجه به مسائل مادی است.

به گزارش نصر، آئین تجلیل از روضه خوانان معمر حسینی تبریز صبح یک شنبه با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در تبریز برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم در جمع روضه خوانان حسینی تبریز گفت: روضه خوانی به اندازه‌ای مهم، ضروری و تأثیر گذار است که پیشوایان معصوم علیهم السلام و عارفان و علمای ربانی همواره بدان سفارش کرده و خواستار زنده نگه داشتن نام و یاد امام حسین (ع) شده‌اند.
وی گفت: حضرات معصومین علیهم السلام همواره بر زنده داشتن واقعه کربلا پایبند بوده و در بزرگداشت این واقعه جانکاه، دیده‌ای گریان، اشکی روان، قلبی سوزان و زبانی روضه خوان داشته‌اند.
آل هاشم افزود: ذکر مصیبت اگر خالصانه نباشد، هیچ تأثیری در قلوب بر جای نخواهد گذاشت و ثواب و بهره‌ای نخواهد داشت. این اخلاص و بی ریایی در روضه خوانی معمرین بیشتر از همه احساس می‌شود.
امام جمعه تبریز ادامه داد: مرثیه گوی آگاه و بصیر، همواره اخلاص را پیشه خود ساخته، در صدد جلب رضایت و خشنودی خدا و پیشوایان معصوم (ع) بر می‌آید.
وی گفت: یکی از بایسته‌های مهم تبلیغ و وعظ، بیان مصائب و مراثی اهل بیت علیهم السلام به خصوص سرور شهیدان امام حسین علیه السلام و تبیین فلسفه و اسرار قیام عاشورا است.
آل هاشم ابراز داشت: بر هیچ دانای بصیر پوشیده نیست که ابکای شیعیان و گریانیدن مؤمنین بر مصائب آل محمد (ص)، مثل گریستن، از عبادات موکده و مستحبات مرغوبه است.
وی گفت: علما و روحانیون، جایگاه خود را از پُست و مقام به دست نیاورده‌اند، بلکه شخصیت و شهرت معنوی را با تلاش در راه خدا و خدمت خالصانه به مردم کسب کرده‌اند.
امام جمعه تبریز افزود: هرچه سن یک روضه خوان بالاتر رود، جایگاه اجتماعی اش نیز ارتقا پیدا می‌کند. عالمان دین نه تنها بازنشسته نمی‌شوند، بلکه روزبه‌روز شعاع معنوی و تأثیرگذاری‌شان نیز بیشتر می‌شود و این امر، نشانه بندگان مخلص خدا و علمای دین است. روضه خوانی نوعی تعلیم و تربیت است، تأثیرگذاری بر قلوب مردم است روضه خوانی پایان‌پذیر نیست.
انتهای پیام/
رکن مهم روضه خوانی داشتن اخلاص کامل و دوری از ریا است خبرگزاری مهر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار