مدیرعامل آتش‌نشانی تبریز؛

تبریز به 37 ایستگاه آتش نشانی لازم دارد

1400/07/11 - 10:35 - کد خبر: 51825 نسخه چاپی

نصر: مدیرعامل آتش‌نشانی تبریز گفت: برای هر 50 هزار نفر یک ایستگاه آتش نشانی لازم است، یعنی با این وضعیت 37 ایستگاه لازم است.

به گزارش نصر، "علیرضا زبردست" در جلسه علنی شورای شهر به ارائه گزارش سازمان آتش نشانی پرداخت و گفت: در وضعیت موجود 23 ایستگاه عملیاتی و دو پست امدادی داریم.
وی افزود: برای هر 50 هزار نفر یک ایستگاه آتش نشانی لازم است، یعنی با این وضعیت 37 ایستگاه لازم است.
وی تصریح کرد: 759 نفر نیروی عملیاتی نیاز داریم که اکنون کمتر از 600 نفر است.
وی ادامه داد: تانکرهای ما و ماشین آلات مربوط به دهه 60 است جز تعدادی ماشین آلات، از نظر ماشین آلات وضعیت خوبی نداریم.
وی افزود: ۲۳ ایستگاه عملیاتی در شهر تبریز داریم و دو پست امدادی در عینالی و ائل‌گلی در دست راه اندازی است، بر اساس توپوگرافی شهر تبریز باید ۶۴ ایستگاه آتش‌نشانی که تنها شصت درصد موجود است.
وی در رابطه با تجهیزات موجود در سازمان آتش نشانی گفت: از نظر تجهیزات آتش‌نشانی وضعیت بسیار بدی وجود دارد و تنها سه نردبان ۵۵ متری وجود دارد.
وی اضافه کرد: یک نردبان ۵۵ متری را چندسال قبل سه میلیارد خریداری کردیم و حالا قیمت آن ۴۵ میلیارد است!
وی به آمار حوادث شش ماهه تبریز در سال جاری پرداخت و افزود: در شش ماه اول سال یک هزار و 300 مورد حریق و یک هزار و 18 مورد نجات داشتیم.
زبردست اظهار داشت: ۵۳۰ مورد نجات از آسانسور داریم و این جالب است که اگر یک قطعه وجود داشت اصلا نیازی به نجات نبود زیرا در اولین طبقه آسانسور متوقف می‌شد.
وی ادامه داد: راه‌پله دوم داخل ساختمان را که برای امداد پیش‌بینی شده، حذف می‌کنند و به جای آن بعد از تکمیل ساختمان در خارج ساختمان پله فلزی روباز نصب می‌کنند که همه اینها تخلف است.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی گفت: حریق در بازار تبریز بسیار زیاد است زیرا وضعیت برق و گاز بازار اصلاح نشده و مجبور شدیم خودمان پست‌های آتش‌نشانی در بازار مستقر کنیم.
وی در پایان از شورا خواست: ما ۱۶ میلیارد بودجه خرید تجهیزات آتش‌نشانی در سال ۱۳۹۹ را به ۱۶۰ میلیارد در سال ۱۴۰۰ رسانده‌ایم؛ شورا، آتش‌نشانی را در طرح‌های ایمن‌مدار حمایت کند، پروژه‌های آتش نشانی را در اولویت قرار دهند تا بتوانیم تجهیزات خریداری کنیم.
انتهای پیام/
  تبریز به 37 ایستگاه آتش نشانی لازم دارد محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار