خبر/

اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه‌ها در برقراری عدالت مزدی

1400/07/11 - 09:26 - کد خبر: 51809 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی از اجرای طرح ویژه طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه‌های مشمول قانون کار در استان خبر داد.

به گزارش نصر، حسین فتحی در نشست تخصصی با  مشاوران فنی طرح طبقه‌بندی مشاغل مستقر در استان صبح امروز در محل اداره‌کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ضرورت اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در استان  اظهار داشت: براساس ماده ۴۹ قانون کار با هدف رعایت در پرداخت مزد عادلانه و عدالت مزدی، ایجاد نظم و هماهنگی و سرعت عمل در کار و استقرار مناسبات صحیح کاری با بازار کار در راستای کاهش شکایات در زمینه مزد و رعایت شرایط احراز شغل و دامنه مسوولیت مشاغل مختلف در کارگاه‌ها،کارفرمایان مکلفند با تشکیل کمیته طبقه‌بندی مشاغل، طرح طبقه‌بندی را تهیه و پس از تائید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مرحله اجرا در آورند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: هدف وزارت در تمام ارکان حاکمیت دولت حسب منویات مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری و مقام عالی وزارت حمایت از کار، تولید، کارفرما و کارگران می‌باشد که تهیه و اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل ضمن پیشگیری از اعمال نظرهای شخصی ،مسیر ترفیع کارگران برابر دستورالعمل‌ها و مصوبات و انسجام‌دهی به عوامل مختلف تولید و خدمات نقش بسزایی خواهند داشت.
 فتحی با تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و همراهی و استفاده از ظرفیت تمام تشکلات، چگونگی اجرای طرح  و شیوه‌نامه آن با اخذ نظرات طراحان طبقه‌بندی مشاغل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 انتهای پیام/
اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه‌ها در برقراری عدالت مزدی خبرگزاری فارس


نظرها بسته شده اند

نمایش 1 نظر

  علی   2 سالها پیش  

سلام
چرا اجراش نمیکنند ؟ این چه قانونی که اداره کار جرات نداره اجراش کنه ؟ قانون کار به هیج وجه اجرا نمیشه و همه تصمیمات به ضرر کارگر هست
پژوهشیار