معاون میراث‌فرهنگی استان زنجان؛

گنبد جهانی سلطانیه برای بازدید گردشگران بازگشایی شد

1400/07/10 - 14:14 - کد خبر: 51779 نسخه چاپی

نصر: معاون میراث‌فرهنگی استان زنجان گفت: پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه با توجه به بهبود وضعیت کرونایی این شهرستان دوباره به روی گردشگران بازگشایی شده است.

به گزارش نصر، محمدرضا محمدپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: در زمان حاضر شهرستان سلطانیه در وضعیت آبی قرار دارد که با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی،  ورود گردشگران به پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه بلامانع است.
وی اضافه کرد: طبق هماهنگی انجام شده، ضدعفونی کردن روزانه این مجموعه در راستای مقابله با بیماری کرونا همه‌روزه در حال انجام است.
این مسوول ادامه  داد: ارائه خدمات حضوری به گردشگران در مجتمع‌های خدمات رفاهی و واحدهای پذیرایی بین‌راهی نیز با رعایت کامل فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود که با تمهیدات اتخاذ شده از تجمع افراد در مقابل باجه‌های فروش بلیت و در ورودی و داخل بناها به ویژه در مکان‌های سربسته جلوگیری خواهد شد.
محمدپور خاطرنشان کرد: واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تنها راه موجود برای قطع زنجیره‌ انتقال بیماری کرونا بوده راه طولانی برای کنترل و مقابله با بیماری کرونا متصور است و همکاری شهروندان سهم بسزایی در تحقق اهداف ترسیم شده دارد.
 به گزارش ایرنا، گنبد سلطانیه سال ۱۳۱۰ در فهرست میراث ملی و تیرماه سال ۱۳۸۴ در فهرست میرات جهانی (یونسکو) ثبت شده است.
این اثر، یادگار دوره ایلخانیان در ایران است و یکی از آثار ثبت شده کشور در فهرست میراث جهانی محسوب می شود، این گنبد به دست سلطان محمد خدابنده در قرن هشتم احداث شده و هم اکنون بزرگترین گنبد آجری جهان به شمار می آید.
شهرستان سلطانیه با  بیش از ۳۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری از مرکز استان زنجان قرار دارد.
انتهای پیام/
گنبد جهانی سلطانیه برای بازدید گردشگران بازگشایی شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار