گزارش اختصاصی نصر از درگیری خونین در زمین فوتبال/

تهدید مدیر عامل تیم تبریزی پس از نبرد خونین

1400/07/09 - 21:59 - کد خبر: 51729 نسخه چاپی

نصر: مدیر عامل تیم ارس تجارت کبود تبریز در خصوص حوادث تلخ بازی با تیم باران اسپورت مرند گفت: پس از این اتفاق بارها از من خواسته اند بر علیه هیات فوتبال استان و مرند صحبت نکنم و حتی تهدید کرده اند که این قضیه حل خواهد شد ولی بعد از آن باهم رو به رو خواهیم شد.

به گزارش نصر، عصر روز سه شنبه مسابقه فوتبال زیر ۱۸ سال بین تیم های ارس تجارت کبود تبریز و باران اسپورت مرند در استادیوم تختی مرند در حال برگزاری بود که در دقیقه ۸۰ بازی درگیری بین بازیکنان و تماشاگران دو تیم منجر به اتفاقات عجیب و غریب در این مسابقه شد و در نهایت چندین تن مصدوم و چند نفر هم دستگیر شدند.
این مسابقه از همان ابتدای بازی با حواشی شروع شد به طوری که در نیمه اول بازی به دلیل عدم حضور نیروی انتظامی در محل بازی مورد اعتراض تیم تبریزی و هیات فوتبال شهرستان قرار گرفت و بازی به مدت چند دقیقه لغو شد اما بعد از حضور عوامل انتظامی این دیدار تا دقیقه ۷۵ به صورت عادی در حال پیگیری بود که به علت باخت تیم میزبان و اخراج بازیکن باران اسپورت، درگیری لفظی میان دو بازیکن باعث شد برخی از تماشاگران وارد زمین شده و شروع به کتک کاری و قمه کشی با بازیکنان کنند که در نهایت منجر به مصدومیت ۷ نفر و نابینا شدن یکی از بازیکنان تیم تبریزی شد.
محمدرضا تقییون، مسئول روابط عمومی هیات فوتبال استان در خصوص حواشی این دیدار که به صورت گسترده در رسانه های سراسری هم منتشر شد، گفت: بازیکن تیم باران اسپورت مرند پس از دریافت کارت زرد دوم و اخراج از زمین مسابقه اقدام به درگیری با دروازبان تیم تبریزی می کند که در ادامه بقیه بازیکنان و تماشاگران هم داخل زمین شده و درگیری بالا می گیرد که در این درگیری هیچ گونه قمه کشی نبوده است و نیروی انتظامی هم حضور داشته و با دخالت مستقیم مانع از شدت یافتن این درگیری شده است.
وی در خصوص نابینا شدن یکی از بازیکنان در این دیدار افزود: ضربه ای که به سر بازیکن تبریزی برخورد کرده بود باعث نابینایی لحظه ای این بازیکن شده و به زودی بهبودی پیدا خواهد کرد و همه بازیکنان ترخیص شده اند و فقط یک نفر از بازیکنان بستری است.
تقییون همچنین در خصوص برکناری رئیس هیات فوتبال مرند گفت: با توجه به کم کاری رئیس هیات فوتبال مرند و عدم تمکین به وظایف خود که باعث بروز چنین مشکلی شده است، با رای کمیته انظباطی سه نفر از مسئولان این شهرستان برکنار شدند.
پس از گفتگو با رئیس هیات فوتبال استان و مسئول روابط عمومی این هیات، برای آشکار شدن جزئیات بیشتر یونس سرودی مدیرعامل باشگاه ارس تجارت تبریز در گفتگو با نصر از برخی کم لطفی ها در خصوص این باشگاه سخن گفت و در تشریح حوادث ورزشگاه تختی مرند اظهار کرد؛ با توجه به اشتباه کمیته انظباطی و کمیته اجرایی هیات فوتبال استان هر دو دیدار رفت و برگشت ما در مرند برگزار شد که باعث اجحاف در حق تیم ما شد و پس از کش و قوس فراوان ما را مجبور کردند در این شهرستان دوباره به میدان برویم.
سرودی در ادامه افزود: در این دیدار بر خلاف ادعا ها تماشاگران زیادی به ورزشگاه آمده بودند و تامین امنیت ورزشگاه را هیات فوتبال شهرستان مرند بر عهده گرفته بود که از ابتدای بازی تماشاگران با فحاشی بازیکنان را تحریک می کردند و حتی با ورود به کناره میدان ناظران و داوران را تهدید کردند بازی را به نفع آن ها در بیاورد.
در نیمه دوم بازی هم داور بازی به علت عدم حضور نیروی انتظامی در این دیدار بازی را حدود نیم ساعت به تعویق انداخت تا امنیت بازی برقرار شود که پس از حضور تعداد انگشت شماری از عوامل انتظامی که جوابگوی آن همه جمعیت حاضر در ورزشگاه نبود، بازی در نیمه دوم شروع شد که در دقیقه ۸۰ بازی یک نفر از بازیکنان تیم حریف به علت درگیری و توهین به داور از زمین اخراج شد که در حین خروج از میدان شروع به فحاشی به دروازبان تیم ما کرد و در ادامه بازیکنان حریف  و تماشاگران به سمت بازیکنان ما هجوم آورده و با هرچیزی که دستشان بود، به بازیکنان مان آسیب رساندند که در این درگیری حدود ۲۰۰ تماشاگر به زمین بازی هجوم آوردند که در فیلم بازی می توان مشاهده کرد ول متاسفانه دوربین مان را هم گرفتند.
مدیر عامل تیم تبریزی در خصوص مصدومان این بازی گفت: تمام مصدومان از تیم ما بود که یکی از بازیکنان ما بر اثر برخورد قمه، ۱۲ سانتی متر از کمرش شکافته شده بود و یکی از بازیکنان هم از ناحیه گردن و نزدیک شاهرگ مورد اصابت قمه قرار گرفت. یکی از بازیکنان ماهم از ناحیه پهلو چاقو خورد که متاسفانه به شش های این بازیکن آسیب جدی وارد شد و بدتر از همه یکی از بازیکنان سالم و با اخلاق ما که از لحاظ مالی هم دچار مشکل بود، با دسته قمه به گیجگاه وی ضربه ای وارد کرده اند که منجر به از دست دادن بینایش شد و پزشکان در تلاش هستند بتوانند با تحریک عصب هایش بینایی این بازیکن را بهبود ببخشند. بقیه بازیکنان مان هم در بیمارستان مرند مداوا شده و نیمه شب ترخیص شدند.
سرودی در خصوص مقصران این قضیه گفت: پس از این اتفاق بارها از من خواسته اند بر علیه هیات فوتبال استان و مرند صحبت نکنم و حتی تهدید کرده اند که این قضیه حل خواهد شد ولی بعد از آن باهم رو به رو خواهیم شد که نمی خواهم اسامی این افراد را اعلام کنم و امیدوارم هیات فوتبال استان و کمیته انظباطی به این قضیه رسیدگی کند.
وی در پایان با اظهار ناامیدی از این مسابقات افزود: متاسفانه بروز چنین اقداماتی باعث از بین رفتن آبروی فوتبال استان شده است و  تبریز و آذربایجان را در سایر استان ها بدنام کرده است که امیدوارم با برخورد جدی با خاطیان این مسئله از تکرار چنین اتفاقاتی جلو گیری شود.
هم چنین سرهنگ محمد جلیلیان، فرمانده انتظامی شهرستان مرند هم در گفتگویی در خصوص این اتفاقات گفت: در این درگیری که تعدادی از بازیکنان مصدوم شدند، با حضور نیروهای پلیس موضوع خاتمه یافت و 3 نفر از عاملین اصلی و ضرب و جرح بازیکنان دستگیر و شناسایی سایر عوامل درگیری در دستور کار پلیس شهرستان قرار گرفته است.
این مقام انتظامی در خصوص حضور نیروی انتظامی در ورزشگاه خاطرنشان کرد: در جهت برقراری نظم و امنیت این مسابقه ورزشی هیچ گونه هماهنگی قبلی با پلیس شهرستان صورت نگرفته بود.

حمیدرضا سامبرانی
 انتهای پیام/
 تهدید مدیر عامل تیم تبریزی پس از نبرد خونین نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار