خبر/

پیش بینی زمان مرگ بیماران کرونایی با روشی جدید

1400/07/09 - 16:22 - کد خبر: 51708 نسخه چاپی

نصر: محققان بیمارستان مانت ساینای نیویورک در مطالعه اخیرشان دریافتند تغییرات رخ داده در فعالیت الکتریکی قلب می‌تواند به پیش بینی اینکه کدامیک از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ بستری در بیمارستان بیشتر در معرض مرگ قرار دارند، کمک کند.

به گزارش نصر، به گفته محققان این نشانگر زیستی به راحتی قابل اندازه گیری است و به طور بالقوه می‌تواند زمان مرگ بیماران را چند روز قبل از رخ دادن، پیش بینی کند.
هنگامی که بیمارستان‌ها مملو از بیماران مبتلا به کووید -۱۹ است یکی از موضوعاتی که شرایط را برای پزشکان دشوارتر می‌سازد این است که باید توجه خود را بیشتر بر روی چه بیمارانی متمرکز کنند. اکنون مشخص شده تعدادی نشانگر زیستی که در خون وجود دارند می‌توانند به ارزیابی بیمارانی که بیشتر در معرض مرگ ناشی از ابتلا به این بیماری هستند، کمک کنند.
گرچه جمع آوری و تجزیه و تحلیل آزمایش خون زمان می‌برد اما این نشانگر زیستی جدید را می‌توان با استفاده از دستگاه الکتروکاردیوگرام ساده (EKG) اندازه گیری کرد. محققان ادعا می‌کنند این نشانگر زیستی می‌تواند به پیش بینی زودتر ( حداقل دو روز زودتر) مرگ بیماران مبتلا به این بیماری کمک کند.
معیارهایی که توسط محققان این مطالعه ایجاد شده است LoQRS نامیده می‌شود."جاشوا لامپرت" (Joshua Lampert) نویسنده این مطالعه می گوید: نتایج این مطالعه به ما نشان داد کاهش شکل موج در دستگاه الکتروکاردیوگرام در طول بیماری کووید-۱۹  می‌تواند ابزار مهمی برای کارکنان مراقبت‌های بهداشتی باشد تا دریابند باید از کدام بیماران بیشتر  مراقبت کنند.
جالب است که محققان همچنین دریافتند که LoQRS در تشخیص آن دسته از بیماران مبتلا به آنفلوآنزا که احتمال مرگ آنها زیاد است نیز  موثر است. میانگین زمان مرگ تا اولین اندازه گیری LoQRS در بیماران آنفلوانزا ، حدود شش روز بود. محققان خاطرنشان کردند که این موضوع نشان می دهد کووید-۱۹ یک بیماری بسیار جدی‌تر از آنفولانزا است.
یافته‌های این مطالعه در مجله " American Journal of Cardiology" منتشر شده است.
انتهای پیام/
پیش بینی زمان مرگ بیماران کرونایی با روشی جدید خبرگزاری ایسنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار