فرمانده نیروی زمینی ارتش:

ایران همواره از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان دفاع کرده است/ در کسری از زمان به هر تهدیدی پاسخ می دهیم

1400/07/09 - 10:47 - کد خبر: 51696 نسخه چاپی

نصر: فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به دکترین دفاعی و نظامی ایران در نفی تجاوزگری نظامی، گفت: سال های طولانی که منطقه قره باغ در اشغال ارمنستان بود، جمهوری اسلامی ایران از حق حاکمیت ملی و تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان دفاع کرده است.

به گزارش نصر، امیر سرتیپ کیومرث حیدری، صبح امروز در بازدید از رزمایش "فاتحان خیبر" در منطقه شمالغرب کشور، افزود: به برکت نظام جمهوری اسلامی و رهبری انقلاب، ایران هیچگاه تجاوز نظامی نکرده است و همواره در برابر تجاوزات دشمنان با قدرت ایستادگی کرده و در عین حال از تجاوزگری دیگران نیز هیچگاه حمایت نکرده است و به طور جدی آن را محکوم کرده است.
 
وی به حمایت جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان اشاره کرد و افزود: سال های طولانی که منطقه قره باغ در اشغال ارمنستان بود، جمهوری اسلامی ایران از حق حاکمیت ملی و تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان دفاع کرده است و در حال حاضر هم اجازه نخواهیم داد که هیچ تغییر ژئوپلوتیک دیگری در منطقه رخ دهد.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان عناصر رژیم صهیونیستی را در هیچ یک از مناطق مرزی خود تحمل نخواهد کرد.
 
امیر حیدری گفت: در این منطقه ما یک عنصر ناخوانده و برهم زننده امنیت را داریم که از جای دیگر آمده و آن رژیم نامشروع صهیونیستی است و از موقعی که این رژیم آمده، حساسیت ما به این مرز افزایش یافته، فعالیت آنها در اینجا کاملا در رصد ما است.
 
وی افزود: تامین امنیت اقتصادی و امنیت ملی کشورمان از دیگر ضرورت های ماست و حمل نقل بین المللی در منطقه نباید تحت تاثیر اختلافات سیاسی قرار گیرد.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: حرکت کامیون‌ها از خاک جمهوری آذربایجان به جمهوری اسلامی ایران و از آنجا به ترکیه یا به نخجوان و یا از جمهوری اسلامی ایران به آذربایجان و ارمنستان باید در امنیت و آرامش کامل صورت بگیرد. انتظار می‌رود کشورها در این رابطه به مسئولیت خودشان که احترام به امنیت و مسیرهای انتقال انرژی و اقتصادی است توجه کنند و از بازی‌های رسانه‌ای خود را دور کنند.
 
وی به آمادگی کامل نیروهای مسلح برای پاسخگویی به هر تهدیدی در چهارسوی کشور اسلامی مان اشاره کرد و افزود: امروز ما آماده هستیم در کسری از زمان به هر تهدیدی پاسخ دهیم و همه بدانند قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران پشتیبان امنیت و صلح کشورهای دوست و همسایه مان است.
 
انتهای پیام/
ایران همواره از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان دفاع کرده است/ در کسری از زمان به هر تهدیدی پاسخ می دهیم نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار