استاندار ایلام؛

آزمایش کرونا از تمامی زائران ورودی به کشور گرفته می شود

1400/07/08 - 23:28 - کد خبر: 51694 نسخه چاپی

نصر: استاندار ایلام گفت: برای مقابله با شیوع دوباره کرونا در استان، از تمامی زائران ورودی که از طریق مرز مهران وارد کشور می شوند، تست گرفته می شود.

به گزارش نصر، محمد نوذری روز پنجشنبه در نشست قرارگاه ویژه اربعین مهران اظهار داشت: طی بازدیدی که امروز از گیت مربوط به انجام آزمایش زائران از پایانه مرزی انجام شد،  خوشبختانه شاهد نظم و انسجام و کار شبانه روزی نیروهای دانشگاه علوم پزشکی در پایانه از تمامی زائران بودیم که این روند همچنان باید استمرار داشته باشد.
وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی پس از انجام آزمایش در صورتیکه کرونا هر شخص مثبت باشد، باید علاوه بر ارائه آموزش های لازم، با وسایل نقلیه مجزا شخص را راهی محل سکونت خود کند و همچنین از طریق سامانه مبتلا بودن آن شخص را به استان مبدا اعلام کند.
استاندار ایلام ادامه داد: همه تمهیدات و برنامه ریزی ها توسط دانشگاه علوم پزشکی برای آزمایش کرونا با همکاری هلال احمر و نیروهای مسلح در پایانه مرزی انجام شده و در این راستا هیچ مشکلی نداریم.
نوذری تاکید کرد: قرارگاه عملیاتی اربعین و ستاد اربعین استان، عملکردی مطلوب و رضایت بخش در برگزاری کنگره اربعین در پایانه مرزی مهران داشتند و از نظر تغذیه، آب معدنی و ارائه خدمات به زائران توسط دستگاه ها با همه ظرفیت و توان در حال انجام است.
وی بیان داشت: پس از اربعین امسال، کارگروهی متشکل از دستگاه‌های مرتبط با برگزاری کنگره اربعین نقاط ضعف و قوت را احصا کنند تا بتوانیم براساس این نقاط ضعف و قوت، اربعین سال آینده را هر چه بهتر و باشکوه تر از سال قبل برگزار کنیم.
استاندار ایلام با بیان اینکه دولت عراق نیز در بحث اربعین بیشترین همکاری را با کشور داشته، افزود: روز دوشنبه طی رایزنی و نشستی که با استاندار واسط در پایانه مرزی مهران برگزار شد، دولت عراق موافقت کرد سه هزار زائر از طریق مرز مهران عازم کشور عراق شوند.
نوذری با اشاره به سفر اخیر رییس جمهوری به ایلام گفت: این سفر مصوباتی بسیار خوبی داشت که یکی از این مصوبات در خصوص اربعین بود که همه خواستاریم که اعتبارات اربعین سال‌جاری ایلام با تخصیص ۱۰۰ درصدی باشد.
شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است
بر اساس موافقت مسوولان عراقی امسال تنها ۶۰ هزار زائر از طریق هوایی مجوز حضور در پیاده‌روی اربعین دریافت کردند که بسیاری از آنها تنها بلیط رفت داشتند و بدون شک برای بازگشت از مسیر مرز مهران به کشور باز می‌گردند.
مرز مهران به دلیل امنیت و کوتاهی مسافت یکی از مرزهای پرتردد کشور برای سفر به عتبات عالیات است.
انتهای پیام/
آزمایش کرونا از تمامی زائران ورودی به کشور گرفته می شود خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار