مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل؛

۱۷ واحد آلاینده در استان اردبیل شناسایی شد

1400/07/08 - 13:03 - کد خبر: 51671 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از شناسایی ۱۷ واحد تولیدی و صنعتی آلاینده محیط زیست در سه ماهه دوم امسال در این استان خبرداد.

به گزارش نصر، سعید شهند روز چهارشنبه در جلسه کمیته عوارض آلایندگی حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: تذکرات لازم به مسئولان واحدهای تولیدی و صنعتی آلاینده داده شده تا در اسرع وقت نسبت به رفع آلایندگی محیط زیست اقدام کنند.
وی به پایش مستمر مقدار آلایندگی محیط زیست واحدهای تولیدی استان اشاره کرد و افزود: واحدهایی که نسبت به رفع آلایندگی خود اقدام کنند از فهرست واحدهای آلاینده خارج خواهند شد.
وی اظهارکرد: در صورتی که واحدهای تولیدی آلاینده، استانداردها و ضوابط حفاظت از محیط زیست را رعایت نکنند، طبق تبصره یک ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده باید یک درصد از مبلغ فروش تولیدات خود را به عنوان عوارض آلایندگی پرداخت کنند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل وجود مستندات قانونی لازم از جمله نتایج طرح خوداظهاری واحدها و نمونه‌برداری‌های آزمایشگاهی را در ارتباط با حذف و اضافه شدن واحدها در لیست صنایع آلاینده مهم ارزیابی کرد.
شهند از پایش مستمر مقدار آلایندگی محیط زیست واحدهای تولیدی استان خبرداد و بیان کرد: از سال ۹۸ تاکنون بیش از ۲ هزار مورد پایش زیست محیطی از در حوزه واحدهای صنعتی، فاضلاب های صنعتی، پسماند و هوا انجام شده که از این تعداد به ۶۴۳ واحد اخطار زیست محیطی صادر شده است.
وی با اشاره به ضرورت پایش مستمر واحدهای تولیدی و صنعتی و اطلاع از آخرین وضعیت زیست‌محیطی و آلایندگی آنها و رسیدگی به شکایت‌های مردمی در زمینه فعالیت صنایع مزاحم ادامه داد: ادارات و نمایندگی‌های محیط زیست در استان موظف هستند دقت لازم را در معرفی صنایع آلاینده به عمل آورده و بر اساس دستورالعمل‌های اعلامی اقدام کنند.
انتهای پیام/
۱۷ واحد آلاینده در استان اردبیل شناسایی شد خبرگزاری ایرنا


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار