ایرج شهین باهر:

هزینه مبارزه با فساد را دادم

1400/07/08 - 11:59 - کد خبر: 51668 نسخه چاپی

نصر: شهردار سابق کلانشهر تبریز گفت: در دیدار با امام جمعه محبوب ایشان فرمودند اعتماد مردم را برگردانید، با فساد مبارزه کنید، الحمدلله همه تلاش کردند و کمک کردند تا توانستیم کار هایی را انجام دهیم، با فساد به جد مبارزه کردم و هزینه آن را پرداخت کردیم.

به گزارش نصر، "ایرج شهین باهر" در آیین تکریم و معارفه شهردار کلان شهر تبریز، گفت: اگر صلاح بدانید خلاصه ای از اقداماتی که انجام داده ایم را بگویم، 4 سال قبل در همین سالن معارفه شدم.
وی اضافه کرد: بدهی هایی از گذشته و رویه های پر هزینه ای در چهارچوب مدیریت سنتی وجود داشت.
وی تصریح کرد: هیچ دوره همچون آن دوره بد نبود، همه مشکلات یکجا جمع شده بودند، گاها در عرض 6 ماه با افزایش بیش از 200 درصد قیمت همراه بودیم، اما خوشبختانه توانستیم شهر را با آرامش اداره کنیم.
وی تأکید کرد: این دوره اولین دوره ای بود که تغییر کاربری فضای سبز اتفاق نیفتاد، فضای سبزی برای تبریز باقی نمانده است، حتی یک متر تغییر کاربری برای فضای سبز را اجازه ندادیم.
وی اظهار داشت: نیروی انسانی با وجود اینکه افزایش پیدا نکرد ، یک هزار و 100 نفر هم کاهش نیرو داشتیم، سند عمارت ساعت را بعد از ۱۲۰ سال این دوره توانستیم بگیریم و اولین دوره ای است که کاربری مسکونی به فضای پارک تبدیل شد، در طول ۴ سال، شصت پارک محله ای تاسیس کردیم و اولین دوره ای است که به اندازه کل درختان تبریز یک میلیون درخت به آن اضافه شد.
وی اضافه کرد: برنامه پنج ساله و دوازده ساله چشم اندازه توسط  دکتر بهشتی تنظیم و شهر با برنامه اداره شد.
وی افزود: اولین دوره ای است که شفافیت به معنای واقعی اتفاق افتاد، امروز شهرداری را بدون بدهی معوقه به آقای رنجبر تحویل می دهیم، برای چند ماه پس انداز و منابع درآمدی را آماده کرده ایم.  
باهر گفت: اهمیت سامانه هایی که ایجاد شد این است که 1500 میلیارد اموالی که گم شده بودند را شناسایی و ثبت کردیم.
وی ابراز داشت: در این دوره ترک تشریفات از شهرداری کلا جمع شده است.
باهر ادامه داد: اولین دوره ای است که بازار تبریز مجهز به سیستم اطفای حریق و کل بازار تبریز کف سازی شد.
وی اضافه کرد: 3 هزار میلیار به پروژه مترو پول پرداخته شده است.
شهردار سابق تبریز گفت: با همکاری ارتش پادگان را تبدیل به پارک و خیابان کردیم، نهضت آسفالت را با سیاه کردن انجام ندادیم، سعی کردیم تمامی کار هایی که انجام دادیم.
وی تأکید کرد: بدون استفاده از تسهیلات وارد بافت فرسوده شد و نزدیک 2 هکتار تملک کرد.
وی اضافه کرد: حسابرسی تمامی سازمان ها توسط شورای شهر انجام شد. تفریغ بودجه در دوره خود انجام شد، شهرسازی سیستمی شده است و خدمات بصورت سیستمی انجام می‌شود، نمونه آن ماده 100 است.
وی در پایان ضمن تقدیر از تمامی مسئولین گفت: این آخرین تریبون رسمی بنده در شهرداری است، امیدوارم کسانی که تریبون در اختیارشان خواهد بود از اقداماتی که ما انجام داده ایم هم بگویند.
انتهای پیام/
 هزینه مبارزه با فساد را دادم محمدرضا اخگرگداز


نظرها بسته شده اند

نمایش 1 نظر

  محمد   3 سالها پیش  

سلام وقتی نظرات را منعکس نمی کنید چرا نظرخواهی می کنید؟
پژوهشیار