فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۱حمزه آذربایجان:

نقش ارتش در ۸سال دفاع مقدس تبیین شود

1400/07/08 - 00:03 - کد خبر: 51638 نسخه چاپی

نصر: فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۱حمزه آذربایجان با اشاره به حضور فعال ارتشیان در یکایک عملیات جنگ تحمیلی و نقش کلیدی و راهگشای یگان های مختلف ارتش در موفقیت های گوناگون جمهوری اسلامی ایران در ۸سال دفاع مقدس و جنگ ها، گفت: هفته دفاع مقدس بهترین فرصت برای بیان شدن نقش ارتش در دفاع مقدس می باشد. موضوعی که در این سال ها قدری مغفول مانده است.

به گزارش نصر از روابط عمومی قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۱حمزه آذربایجان، امیر سرتیپ دوم ستاد امیرحسین شفیعی با اشاره به آمار شهدا و جانبازان این یگان گفت: اگرچه شاید مدارک آنچنانی از دلاوری ها و مجاهدت های ارتشی ها در آن سال ها موجود نباشد، ولی قطعا آمار بیانگر این جانفشانی ها و فداکاری ها می باشد. لشکر ۲۱ در دفاع مقدس در مجموع با تقدیم ۶۸۳۵ شهید گلگون ‌کفن خود را در حفظ انقلاب اسلامی و پایداری نظام ثابت قدم نشان داده است.

وی با اشاره به حضور مداوم ارتش پس از انقلاب در تمامی صحنه ها گفت: پس از انقلاب با تشکیل ارتش انقلابی و بصیرت بی بدیل امام خمینی(ره) در حفظ ارتش، اوضاع دگرگون شد و وضعیت متفاوت شد.

ارشد نظامی ارتش در آذربایجان شرقی و اردبیل بزرگترین تفاوت ارتش پس از انقلاب با ارتش پیش از انقلاب را دمیده شدن روح معنویت و خداوندی در ارتش دانسته تصریح کرد: پس از انقلاب با تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی و تغییرات عمده ای که در بدنه ارتش جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاد، ارتش به یک ارتش الهی و متعلق به حذب الله تبدیل شد. حال دیگر ارتش آماده بود تا با تمام قوا از انقلاب، مردم و خاک پاک ایران عزیزمان دفاع بکند و کرد.

امیر شفیعی در ادامه افزود: امروزه با مطالعه تاریخ وضوح این جانفشانی ها و حضور پررنگ ارتش را در ختم غائله کردستان و برقراری امنیت در نقاط مختلف مرزی در سال های نخست و در ادامه با ۸سال دفاع جانانه از مرزهای کشور می بینیم و می بینیم که ارتش به ناجی خود یعنی امام خمینی(ره) پایبند بود و ماند و هیچ گاه به مردم خود و به انقلاب اسلامی خیانت نکرد.

وی در مورد روند تغییرات ارتش و اقدامات انجام شده در سال های پس از جنگ تحمیلی نیز تاکید کرد: ۸سال دفاع مقدس محک خوبی برای ارتش بود تا با تمام قوا پشت این انقلاب و مردم بایستد و آن ها را در برابر دشمن واحد و متعدی حمایت کند. اما آیا پس از جنگ تحمیلی ماموریت ارتش به پایان رسیده بود؟ قطعا خیر. ارتش پس از انقلاب همچنان با تمرینات سخت و فشرده و شبانه روزی خود سعی در حفظ آمادگی کامل خود در صورت هر گونه تعدی احتمالی و یا اقدام کوچک دشمن را دارد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۱حمزه آذربایجان در ادامه با تاکید به تداوم حضور ارتش در مرزهای کشور افزود: اما به نکته ای که باید دقت بیشتری بشود تداوم حضور ارتش و سایر نیروهای مسلحمان در مرزها و حفظ امنیت می باشد. در زمان جنگ تحمیلی مسلما این قضیه برای مردم ملموس تر می باشد اما همینک که ما در اینجا با امنیت کامل نشسته و در حال صحبت هستیم نماینگر حضور نیروهایی در پشت صحنه است که این فضای امن و این آرامش را برایمان به ارمغان آورده اند که به هیچ عنوان این کار تعطیلی بردار نمی باشد.

امیر شفیعی در پایان گفت: هفته دفاع مقدس بهترین فرصت برای تحقیق در مورد جانفشانی ها و فداگاری های این ملت و نیروهای نظامی کشور عزیزمان است که دست در دست هم داده و دوشادوش هم ایستادند تا دشمن متجاوز را به سزای  اعمالش رساندند. خوشبختانه مردم جمهوری اسلامی ایران مردمی آگاه و بیدار بوده و همیشه قدردان شهدا و جانبازان و ایثارگرانی که از گرانقدرترین سرمایه زندگی خویش برای دفاع از وطن و ناموس این مردم گذشتند، هستند. معمولا نیروهای نظامی و علی الخصوص ارتش در کشورها جزو محبوب ترین اقشار مردم می باشند و در کشور عزیزمان هم بحمدالله همین گونه بوده است.

انتهای پیام/
نقش ارتش در ۸سال دفاع مقدس تبیین شود نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار